Image Map

13 sep. 2013

KICKS Dip-In Polish Remover

Vid ett besök på KICKS tidigare i veckan upptäckte jag en nyhet i deras nagelsortiment. Deras egna dip-in remover. 

Var tvungen att köpa den för att testa och se om den höll måttet. 
Nu använder jag inte dip-in burkar för att ta bort hela manikyrer utan för att doppa min korrigeringspenna i när jag städar runt en manikyr. Och till det fungerar den alldeles utmärkt, precis lika bra som Depends variant. Dessutom är den acetonfri precis som remover bör vara. 
Doften är lite annorlunda, inte lika stickig som remover i övrigt. Skulle tro att den är lite parfyrmerad så de som är känsliga ska nog testlukta lite i affären innan köp. 

Vad som ligger till nackdel för KICKS egna är att den innehåller 75 ml istället för Depends 100 ml och kostar tio kronor mer än Depends rekommenderade pris. Alltså 69 kronor/75 ml istället för 59 kronor/100 ml. 

Så vilken kommer jag fortsätta köpa? Det kommer nog bli Depend i framtiden, inte för att den är bättre i sig utan för att den är billigare. Om KICKS skulle sänka sitt pris en si så där 15-20 kronor så hade jag bytt märke med en gång. 

/Lela

2 kommentarer:

  1. Intressant att dom sätter sådana priser! Funderar ändå på att prova.

    SvaraRadera
  2. NÄÄÄ jag ska aldrig köpa DEEP IN trotts jag provat Depends Orlys
    Jag tycker det är så äckligt köra naglarna i burken
    i början går det bra, sen till slut blir det äckelpäckelsörja på naglar fingertoppar
    såå NEJ tack aldrig jag köper deep in










































































    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)