Image Map

9 juni 2013

NailArt Sunday - Disney

Okej, okej jag erkänner. Jag hade en baktanke när jag valde veckans tema. För väldigt längesedan nu beställde jag ett gäng vattendekaler som bara blivit liggande. Och just dessa dekaler har jag varit sugen på länge men inte kommit mig för att använda dem. 

Disney fantasia

Dekalerna är små Musse Pigg som trollkarlens lärling. Nu var det dags för honom att få utöva lite trolleri. Och jag tyckte att han skulle trolla fram regnbågar. Målat på frihand med akryl och efter det var jag inte speciellt nöjd, regnbågarna var ojämna och så taffliga ut. Men ett tunt lager silverholo över räddade det hela och gav den lite magi.  

Disney fantasia

Jag hoppas att alla vet vilken Disneyfilm med Musse Pigg motivet kommer ifrån. Och för de som inte vet, kolla på filmen här. 



Disney borde ge alla en hel hög med inspiration, det finns så ofantligt mycket att välja på så jag hoppas på många fina bidrag idag. 



/Lela


47 kommentarer:

  1. Jag tycker det blev jättefint! Och på det här sättet fick jag ju användning av mina dekaler också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var dig jag hade i baktanken;)

      Radera
  2. Gud va sött! Är själv med idag med en halv dålig mobil bild :-)

    SvaraRadera
  3. Det måste väl finnas nån fördel med att vara moderator för nail art sunday ;) Snyggt!!
    Jag är med idag - som du redan vet ;) med en helt annan film :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men eller hur, så måste det ju vara:)

      Radera
  4. Jag e också med idag, med ränder :-)

    SvaraRadera
  5. Jag är med idag, om mitt bidrag räknas ;)
    Inspirationen var på topp men sedan kickade beslutsångesten in så det slutade med en jättesimpel och en väldigt egen tolkning ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch det är så trist när det händer:( Men men, du är med och det är jag glad för.

      Radera
  6. Jag är också med! Roligt tema måste jag säga. Ska bli kul att se alla tolkningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte också att Disney var ett roligt tema, finns så mycket att välja på:)

      Radera
  7. Tycker det vart häftigt med det glittriga över, ja inte för att jag nu såg det utan vilket säkert var snyggt det med. Ni är så duktiga allihopa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha nej det har du rätt i men jag kan avslöja att de var lite ojämna sådär, ett lager holo över suddade ut det.
      Jag tackar på allas vägnar:)

      Radera
  8. Jag tycker inte att regnbågarna blev dåliga. Jättefint!
    Älskar det här temat, så kul! Jag är så klart med idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmed ett lager holo över så blev det väldigt mycket bättre, de suddade ut övergångarna lite.

      Radera
  9. Ahh, jättesnyggt! Regnbågarna ser i alla fall inte taffliga ut på dina bilder! Jag hoppar över idag, trots roligt tema (såvida jag inte ändrar mig under dagen och modifierar bröllopsdagsmanikyren förstås).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, vad glad jag blir när du skriver så:)

      Radera
  10. Ja är med idag! :D
    Tyckte det blev fint! Även regnbågarna blev bra!

    SvaraRadera
  11. Riktigt snyggt! Jag är med idag och har också gjort en tolkning av Musse Pigg! :-)

    SvaraRadera
  12. Riktigt snyggt.. Gillar framför allt regnbågen på nageln längst till vänster i bild.. De ser inte det minsta taffliga ut, jag trodde först att de också ingick i dekalen.. =D

    Om jag hinner så är jag också med i eftermiddag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ringfingret och långfingret fick ganska okej regnbågar, betydligt värre är det högerhanden;) Åh, det var ett bra betyg. Att du först trodde det tillhörde dekalerna tar jag som positivt:)

      Radera
  13. Jag är med och har också gjort en musse pigg :)

    SvaraRadera
  14. Hur snyggt som helst!! Jag är iaf också med idag. :)

    SvaraRadera
  15. Men vad gulligt :) måste testa dekaler igen... Jag är med (http://laqlust.com/2013/06/09/nail-art-sunday-disney/).

    SvaraRadera
  16. Jag är med nu, det blev en nailart med Pongo som inspiration..
    http://nailme.blogg.se/2013/june/nail-art-sunday-tema-disney.html

    SvaraRadera
  17. Jättesnyggt! Gillar effekten som silverholot ger. Även jag valde Musse idag men en något enklare och mera stiliserad version.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musse är en tacksam figur att jobba med:)

      Radera
  18. Åhhhh så gryyyymt snyggt!Superläckert verkligen :-D

    Jag är med så här på kvällskvisten. Jag bidrar med en superhund ;-)

    SvaraRadera
  19. Detta blev jättefint, det ser verkligen magiskt ut med hololacket över! Vad är det för lack som du har som bas förresten? Det är ju perfekt med en anledning att kunna använda såna där små saker som man har men aldrig blir av att man använder, själv har jag också nageldekorationer som jag av någon anledning bara väntar på ett tillfälle att använda men som aldrig blir av. Jag är med på temat idag, men ser att jag har samma inspirationskälla som många andra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Baslacket är Milani - HD, ett snyggt lack med större holopixlar i.
      Ibland behöver man en spark där bak för att komma sig för att testa det där som legat på vänt länge. Och det är det som är lite grundtanken med NailArt Sunday:)

      Radera
  20. Vilka söta dekaler, och fiffigt att kombinera dem med regnbågar! Jag har varit borta respektive jobbat häcken av mig den här veckan, så jag har ingen nail art att bidra med. Jag får njuta av era bidrag istället. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte det var passande med regnbågar till dekalerna:)
      Attans då men så är det ibland, att livet kliver emellan. Du kommer tillbaka när du har tid.

      Radera
  21. Så fint! Speciellt med regnbågarna :)
    Med ett sånt roligt tema så måste ju jag också försöka att vara med. Återkommer med länk till mitt bidrag inom kort ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, älskar när det kommer nya deltagare:)

      Radera
  22. Snyggt! Jag tycker regnbågarna blev bra.
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
  23. Här kommer länken!
    http://pysselstund.blogspot.se/2013/06/nailart-mimmis-rosett.html
    Sent, men bättre än aldrig? :P

    SvaraRadera
  24. Så fint, kanske skulle kolla upp lite vattendekaler ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, det finns mängder av dekaler i alla dess slag på eBay:) Inte är de speciellt dyra heller.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)