Image Map

2 maj 2013

Layla - Shock Pink

Det är ju faktiskt Princess Emmas födelsedag idag OCH Pink Thursday. Klart jag är med på en sådan speciell dag!

Ibland smiter jag in på Harlow & Co och deras reasida. Ibland kan man hitta riktiga fynd, har ni inte hittat dit ännu så ta gärna ett besök. Beställer du över   $50 är det dessutom fri frakt, en summa som går fort att komma upp i. 

Sista jag var inne hittade jag två stycken Laylalack, ett holografiskt och ett mirrorslack. Shock Pink är det holografiska. 



Layla är ett märke jag älskar för effektens skull men avskyr för formulan. Jag kan verkligen inte lacka med deras hololack, det blir mer kala fläckar än täckande partier hur jag än gör. 

Shock Pink var lite lättare en de jag testat tidigare men långt ifrån en trevlig upplevelse. Det går att se på mitten av varje nagel, holoeffekten uteblir lite där för att det är kala fläckar under. 




Shock Pink föreställde jag mig skulle vara just chock rosa så en aningens besviken blev jag när jag insåg att det istället är mer korall-/laxrosa, nästa åt det oranga hållet. 
Sen är det inte ens i närheten av att vara lika holografiskt som de Layla jag testat innan. 

Ett helt okej lack men inte alls vad jag hade förväntat mig. Vare sig i effekt eller färg.  




Inköpsställe: Harlow & Co
Kollektion: Hologram Effects 2012

/Lela

10 kommentarer:

  1. Jag gillar färgen faktiskt. Har inte testat Layla lacken har nog avstått lite medvetet pga av formulan. Vad hade du för baslack när du målade?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minns faktiskt inte om jag hade något baslack under men om jag hade det så var det Seche base. Det enda baslacket jag äger.

      Radera
  2. Fin, men inte fantastisk. Dessutom blir jag väldigt avskräckt när du säger att formulan är sådär. Äger faktiskt INGET layla men är ju sugen på att testa, dock inte detta till att börja med. Äger inget aqua base/fix och vill inte behöva köpa det, tycker att lacken bara ska "funka". haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äger inte heller något aquafix utan kör på bar nagel eller med mitt vanliga Seche base. Just med Layla hade det nog varit bekvämt med någon aquafix faktiskt för de är vedervärdiga att lacka med. Men när det väl har blivit täckande är det värt all möda för regnbågarna är fantastiska. Bortsett från hos Shock Pink då...

      Radera
  3. Jag tycker att detta var en härlig färg, men det är irriterande när lacken inte är som man förväntar sig :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just i detta fallet var det trist i dubbel bemärkelse:(

      Radera
  4. Gaaaalet vackert! Beställde det här från Nailmail, men har inte kommit mig för att testa det ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande att se ditt utlåtande om det framöver då:)

      Radera
  5. Nu ligger din länk uppe, har inte haft tid förens nu varit borta hela helgen, ska inte hända igen men ibland hinner man inte med allt ;)
    Tack iaf för din grattis hälsning och kul att du var med i torsdags :)

    SvaraRadera
  6. Full pott på färgen från mig... men alla vet ju att jag inte kommer överens med holosjuka lack så jag tror att jag ska hålla mig från Layla en stund till...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)