Image Map

14 apr. 2013

NailArt Sunday - Operativsystem

Dagens utmaning kan nog få en del på fall, det är min misstanke i alla fall. Fråga mig inte riktigt varifrån den kom, jag skyller på en sen kväll på jobbet. 

Det tog ett par dagar innan jag själv kom på vad jag skulle göra. För att få igång tankeverksamheten hade jag Tomas till att rabbla upp alla operativsystem han kom på, vilket var fler än jag trodde existerade. När han kom till Mac blev det värre men han hade för sig att det fanns en del versionsnamn som hade djurnamn. En googlesökning senare så hade jag en lång rad med ganska lätt tolkade teman. 
*Tiger
*Gepard
*Puma
*Jaguar
*Snöleopard

Länge har jag velat testa på att göra djurfläckar på naglarna och här fick jag min chans. Så det blev snöleopard med finbesök av Andoridgubben. (Bilderna saknar ordentligt fokus och jag vet inte vad som hände. De såg bra ut i liveläget i kameran). 



Själv är jag nästan så där löjligt nöjd med den. Både med tolkningen och utförandet. Är det oförskämt att känna sig så nöjd, det är väldigt osvenskt menar jag. 

Jag hoppas verkligen att ni överraskar mig och att deltagarantalet blir högre än vad jag förväntat mig. Och jag är så nyfiken på hur temat blivit mottaget runt om i stugorna. 


/Lela

44 kommentarer:

  1. Jättefint! Och så sött med lilla androidgubben :-) Jag är tyvärr inte med idag. Det enda jag kunde komma på var att göra något av Nubars Jellybean-lack (som i Android 4.2 Jelly Bean) men det föll lite på att jag inte äger ett enda ett av dem. Hehe. Bättre lycka nästa vecka! Men jag kommer kika runt hos er och inspirerad idag i alla fall. Det är så roligt att se alla tolkningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En manikyr med Jelly Bean-lacken hade ju varit klockrent:)

      Radera
  2. Klart du ska vara nöjd! Jättefint, och den lilla gubben blev väldigt gullig.
    Jag är med (om en stund när inlägget dyker upp enligt sitt schema) med Windows 3.1-naglar... väntar mig att se många fler manikyrer på det temat idag dock ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev faktiskt fler deltagare än vad jag hade förväntningar på. Men läser man runt lite så var inte temat så väl mottaget på alla ställen;)
      Det var kul att utmana på riktigt så det kan nog komma fler "tuffa" utmaningar framöver.

      Radera
  3. Jag tycker absolut att man har rätt att vara nöjd, osvenskt eller ej. Jättefin manikyr dessutom, Androidgubben är hur söt som helst när han tittar upp över nagelkanten.

    Ja, det var en utmaning den här veckan men jag är med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kul att ge er en ordentlig utmaning (och även mig själv för den delen).
      Tack, då fortsätter jag vara nöjd med gott samvete.

      Radera
  4. Åh vad fint! Riktigt bra resultat. Det var ett riktigt riktigt svårt tema! Jag valde till slut att inspireras av Linux, så jag är med idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var länge inne på Tux från Linux jag också men valde en annan väg tills sist.

      Radera
  5. Svar
    1. Och förresten jag är med, men borde nog gjort lite mer efterforskningar inser jag nu när jag läser ditt inlägg. Tänk vad mycket jag kunde gjort!

      Radera
    2. Det är lätt att vara efterklok. Pingvinen blev ju söt:)

      Radera
  6. Klart du ska vara nöjd! :-) Jag älskar gubben!

    SvaraRadera
  7. Superfin, en riktigt snygg Androidgubbe...:-)

    SvaraRadera
  8. Snygg leo mani! Har också gjort snöleopard en gång men utan besök av androidgubben ;) som jag tycker du gjorde väldigt bra! Kul tolkning allt som allt!! :D
    Jag är också med idag med min tolkning av OpenSolaris ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, första gången jag gjorde den typen av manikyr. Förvånansvärt enkelt och effektfullt, det kommer nog bli fler gånger.

      Radera
  9. Jag tycker det är riktigt snyggt! Det är absolut inte oförskämt att känna sig nöjd! Strunta i jante-lagen, den är bara fånig! Att vara nöjd och stolt över det man gör är fantastiskt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slår mig själv lite extra över bröstet;)

      Radera
  10. Fina fläckar! Klart du ska vara nöjd!

    SvaraRadera
  11. Alltid lika imponerad av dina häftiga naglar. Jag själv försökte mig på att vara med idag, men det enda djur jag kan tänka mig att jag efterliknar är ett ägg, påskägg, ett försenat också :D

    SvaraRadera
  12. Alltså, jag missade temat och har bara artat mig i största allmänhet så jag kanske inte är med ändå, du får avgöra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, även om jag brukar vara snäll så kan jag inte godkänna den. Temat var väldigt tydlige denna gången. Men jag hoppas du kommer och är med nästa vecka istället:)

      Radera
  13. ÄNTLIGEN söndag och detta underbara tema. :))))) <- jag, superglad, haha.

    Detta blev ju sjukt snyggt, och smart var det också! Jag är också nöjd idag, hihi.

    http://bamsbox.blogspot.se/2013/04/nail-art-sunday-operativsystem.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du tog emot temat med så öppna armar:)

      Radera
  14. Både snyggt och kul! Jag tycker du har all anledning att känna dig nöjd, det FÅR man!

    Själv gillade jag verkligen dagens tema och kom på en bra idé också men hälsan satte kroksben för mig. Suck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vad tråkigt, dumma hälsa:( Hoppas du piggar på dig fort.

      Radera
  15. Härlig tolkning :) körde en väldigt bokstavlig inspiration idag... (http://laqlust.com/2013/04/14/penguins/)

    SvaraRadera
  16. Tycker du lyckats aldeles förträffligt bra :-D Det blev jättesnyggt!!!
    Jag själv gick och tänkte hela dagen igår på vad jag skulle bidra med,men det blev inget av någon nail art,.... buhu. :-( Får ta det en annan gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar:)
      Du är välkommen att följa med på söndag istället!

      Radera
  17. Vilken fantastisk tolkning! Jättefint!

    SvaraRadera
  18. Mycket mycket vackert!! Jag har tyvärr inte hunnit med dagens tema (har varit bortrest i helgen) men jag var också inne på snöleopard :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur för mig att du inte hann vara med, då hade jag fått prestationsångest!

      Radera
  19. Snyggt och den lilla Androidgubben var ju bara för söt :-) Har nu lagt upp mitt väldigt långsökta bidrag. Väntar med spänning på om det blir godkänt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blev han lite rolig:) Klart att du är med, du har ju en motivering!

      Radera
  20. Va kul du fått till temat! Tänkte direkt snöleopard utan att läsa!

    Jag tycker temat var jätteroligt, så roligt att jag verkligen inte kunde låta bli att vara med trots mycket att göra. Orkar man bara googla lite så går det att hitta massor med inspiration till detta. :) Ett sent och enkelt inlägg men bättre sent än aldrig tänkte jag och dina naglar har en filur som jag också har! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min Android blev så lycklig över att få sällskap av din:)

      Radera
  21. Åh, detta har du all anledning att vara nöjd med, det var jättefina naglar! Både snyggt gjort och söt ide, älskar Andoridgubben, både placeringen av den och hur snyggt den är gjort. Jag är med idag också, fast jag har bara en halvtimme till godo innan söndagen är över, men jag ville absolut vara med den här söndagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte det var lite kul att den kikar upp över kanten så där;)

      Radera
  22. Lela, jag veeeet att klockan är lite mer än midnatt och att det tekniskt sett är måndag, men nu har jag nailartat hela söndagen och hoppas på att ändå få vara med.. =) I gengäld bjuder jag på inte mindre än sex operativsystem idag!

    http://nailme.blogg.se/2013/april/nail-art-sunday-tema-operativsystem.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på alla de härliga bidraget du gjort så är det klart att du ska få vara med:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)