Image Map

31 mars 2013

NailArt Sunday - Påsk

När jag valde tema lämnade jag det medvetet väldigt öppet. Vill att temadagarna ska vara så pass öppna så att alla som vill kan hänga på men frågan återstår ändå. Önskar ni fortsätta med så här pass öppna teman eller vill ni ha det lite smalare i fortsättningen?

Efter en påskafton med en febrig liten son så var jag trött på allt var traditionell påsk innebär. Så jag valde att tolka temat på ett lite mer lyxigt sätt. 
Fabergéägg var min inspiration. 




IsaDora - Beetle Green i botten med guldiga rhinestones och kaviarpärlor. Lite pill att få dit dem men det blev bra när de väl satt på plats. 

Hur tolkade ni påsken? Blev det en traditionell tolkning eller en mer utsvävande variant? Hur det än blev är jag väldigt nyfiken på att se era verk!


/Lela

64 kommentarer:

  1. Jösses vilken pillig manikyr, men den är fin och jag tänkte faktiskt på sådana ägg innan jag läste texten.

    Jag kör på ganska traditionellt påsktema. Kommer upp om en stund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul för du har jag ju verkligen lyckats:) Ja, en aning pilligt var det jag erkänner det.

      Radera
  2. Läckert :-)

    Hos mig blir det väldigt traditionellt :-) Inlägget kommer upp en stund när vi fått i oss lite frukost här hemma.

    SvaraRadera
  3. Jösses, vilken tid det måste tagit. Jättesnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde ju nämna att jag också är med idag. :)

      Radera
    2. Det tog två avsnitt Dexter ungefär;)

      Radera
  4. Vilken läcker manikyr!!
    en del pill kan jag tro ;)

    SvaraRadera
  5. Oj oj vilket pill! Jättehäftigt resultat! Och betydligt roligare tolkning av temat än mer pastelliga prickiga ägg ;)

    Jag vill jättegärna ha kvar de öppna temana! Så man kan tolka det precis hur konventionellt eller långsökt som man vill :) Själv tappar jag bara inspirationen när det blir så smalt att jag inte kommer på nått tillräckligt långsökt eller udda för att vara hyfsat säker på att vara ensam om det bland veckans bidrag ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad glad jag blir:) Prickiga pastellnaglar hade jag ju redan gjort i veckan så jag försökte utmana mig själv och göra något annat.

      Radera
  6. Jag instämmer med Cactus, gärna öppna teman!

    Jag e med idag, med klassiska prickar. Inte alls så avancerat som din!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behöver inte vara avancerat för att vara med, det vet du:)

      Radera
  7. Du sitter ner va? Jag är nämligen med idag. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag satt ner och så glad jag blev:D

      Radera
  8. Läckert!! Och jag skulle behöva få fingrarna ur.... och göra en påskmanikyr :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ha ha, påsken är ju inte helt över ännu så du har lite mer än ett dygn på dig:) Ett par timmar om du vill vara med här;)

      Radera
  9. Wow, vilken jättesnygg manikyr! Väldigt tjusig!

    Jag håller också med Cactus, det är roligare med mer öppna teman så man kan hitta på något som man förhoppningsvis är ensam om.

    Idag har jag påskfjädrar på naglarna (och är alltså med)!

    SvaraRadera
  10. Alltså oj vad snyggt! Oj oj oj! Nu är jag så sjukt imponerad att jag vet inte vad! Att välja Beetle Green som bas var en genidrag, oj vad läckert!
    Jag är med idag (men det såg att du redan visst för jag fanns med bland länkarna) och jag tänkte slå på stort och köra fem påskinlägg idag. Är man arbetslös har man massor med tid för nail art ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj jösses, inte varje dag man blir kallad för geni:D Tack Elin, det gjorde min kväll!

      Radera
  11. Så himla fin manikyr! Jag tycker det är ganska skönt när temat är så öppet. Annars är det lätt att man fastnar och inte kommer på något bra. Jag är med idag med lite prickar, en gradient och en kanin.

    SvaraRadera
  12. Herregud vilket pill du måste ha haft. Men vad snyggt det blev! Rolig idé att hämta inspiration från Fabergéägg, det hade jag inte lyckats komma på själv.
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite pill var det, erkänner det;) Tack så mycket!

      Radera
  13. Oj vad läckert! Du är så himla duktig! Jag är med idag (även om jag är missnöjd med resultatet). Det vore förresten roligt att se vad ni alla använt för verktyg/penslar för att göra era manikyrer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för dina fina ord:D

      Menar du i största allmänhet vad vi använder för verktyg eller för just dagens manikyrer?

      Radera
  14. Jag tycker om när det är rätt så öppet =) annars är det lätt att man fastnar i ett tänk och sen inte kommer på något =)
    Dina ägg var en aning finare än mina =P
    Men jag är med ändå och visar upp mina ägg =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får så gärna vara med ändå:)

      Radera
  15. Åh gud. Vilken bra kombination med färgerna. Riktigt snyggt (och lyxigt!).

    Öppna teman är kul, men det måste ju inte utesluta mer "nischade" veckor. Variation är roligt :) För mig, som är nybörjare som nailartare (haha), så är det såklart lättare med öppet tema, men man måste ju inte vara med varje vecka heller. :)

    Nu är det dags att kolla in alla bidrag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, guld och grönt är snyggt ihop:)

      Det fanns många snygga bidrag att kolla in idag.

      Radera
  16. Wow, det var riktigt snygga och lyxiga naglar, jag skulle vilja ha ett smycke som ser ut som dina naglar! Färgvalen var perfekta och det är verkligen en riktig 3D-manikyr och sånt tycker jag är såå häftigt :) Jag är med på temat idag, men jag har tolkat det lite mer traditionellt och fantasilöst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Det borde ju inte vara omöjligt att göra ett smycke i samma stuk. Annika på Nails by Noir borde ha ett tips eller två att komma med där, hon gör grymt vackra lacksmycken!

      Radera
  17. Blev riktigt snyggt! Gillar verkligen kombinationen grön och guld!
    Jag är med idag! :)

    SvaraRadera
  18. OMG! Orkar du ens lyfta fingrarna med allt det där på? =)
    Fint och tusen världar från mina avskavda rosa trasiga saker... =/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha:D Ja så tungt var det faktiskt inte Frida:)
      Du är välkommen precis när som om du vill fixa till naglarna igen någon gång, det vet du:)

      Radera
  19. Vilken läcker och blingig variant! Får redan egna idéer på detta med fabergeägg. Kul att du valde att göra det så. :)

    Att jag är med har du ju redan sett förståss. Så tackar för det! :)

    Angående teman så är ju jag med jämt oavsett..men jag tycker att det ska vara lite både och i temorna. Ibland kan det vara jätteöppet, typ gradient, prickar, streck och ibland kan det ju vara mer avsmalnat, typ rosor, converse, favoritgodis. Jag tror det behövs att det ska vara lite blandat, så alla kan utmana sig själv. Sen så tror jag att om man bara är kreativ så kan man oavsett tema göra nail art efter sin egen nivå. På converse hade man ju kunnat gjort färgblock typiska för converseskor, typ någon rand längst ned eller gjort skor på naglarna. Eller som när det var gradient som tema så var det vissa som gjorde det första gången och jag som gjort det förut utmanade mig själv med en dubbel tejpgradient. Dvs, jag tycker om temorna såsom det är nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att kunna inspirera:) Det är ju det som är grundtanken med hela NailArt Sunday.

      Radera
  20. Snyggt! Jag vill gärna också vara med. Lägger upp min bloggpost nu. :)

    SvaraRadera
  21. Åh herregud ... Du är helt galen! Men det blev otroligt snyggt :) Jag hoppas verkligen att du inte fick till det här på högern också! ;)

    Jag tycker det är kanon med teman, och håller med Gelic att det är bra med blandning. Jag är ju så tråkig så jag utmanar aldrig mig själv annars..

    Tyvärr glömde jag helt att det var påsk när jag packade, så jag har ingenting med mig som kan tolkas som påskigt, så jag är inte med den här veckan.. Kanske tar tag i att göra påskkycklingar till nästa helg istället :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, denna dagen slår nog det mesta. Blivit kallad både galen och geni på samma dag av samma anledning;)
      Älskar din skadeglädje dessutom, nej jag gav mig inte på att göra det på högern också;)

      Radera
  22. Galet, vilket jobb du lagt ner. Mycket vackert!
    Gällande teman så tycker jag att variation är trevligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Galet mycket jobb för att ta bort det direkt efteråt, där håller jag med;)

      Radera
  23. Gud så snyggt! :) Du är så kreativ och man hittar alltid så fin inspiration hos dig!! Jag är också med idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra, vad glad jag blev nu:)

      Radera
  24. Imponerande manikyr. Jag är också med!

    SvaraRadera
  25. Vilken otroligt vacker design! Hur snyggt som helst!
    Jag är också med idag :)

    SvaraRadera
  26. Vad snyggt! Ser definitivt tolkningen! Vilket tålamod du måste ha haft! Imponerande!
    Jag vill gärna ha ganska öppna ämnen. Det gör det lättare att vara med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att alla verkar se varifrån inspirationen kommer:)

      Radera
  27. Jag tycker den här manikyren är fantastisk. Ser verkligen lyxig ut, precis som Fabergé-äggen.

    Jag tycker själv att det är jätteroligt med de teman som är lite mer öppna. Det är så skoj att se allas olika tolkningar då, istället för en massa manikyrer som nästan är identiska.
    Fast vissa styrda teman är också roliga, typ Converse-temat du hade häromveckan. Jag gillar Nail Art Sunday helt enkelt.

    Och bättre sent än aldrig, jag har äntligen fått upp mitt bidrag till dagens tema nu. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag väldigt sen med att lägga till dig i länklistan. Kan jag också säga bättre sent än aldrig?;)

      Tack så mycket, blir så glad när en manikyr man lagt ner tid på uppskattas så:)

      Radera
  28. NU är jag äntligen hemma och kan slänga upp min länk till mitt bidrag.

    http://nailme.blogg.se/2013/march/nail-art-sunday-tema-pask.html

    Jag gillar temana, nästan bättre än de helt öppna. Dock gillar jag att det är ganska öppna teman så att man kan tolka som man vill. Jag är ju en av de som gillar att göra låååångsökta tolkningar av temat! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu har jag äntligen tagit mig för att svara på era kommentarer:) Ledsen att det trillade lite mellan stolarna men det blir så ibland vare sig man vill eller inte.

      Radera
  29. Alltså wow, det här var helt fantastiskt snyggt!

    SvaraRadera
  30. Älskar öppna teman! Blir så stor variation på bidragen då! Är inte med denna vecka för det renoveras kök hela dagarna just nu men hoppas kunna vara med framöver! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad kul med renovering! Eller inte renoveringen i sig men sen efteråt är det kul, när allt är färdigt:)

      Radera
  31. Oj denna var ju super snygg! hur orkade du pilla med det :)?
    Jag glömde lägga till dig i pinkthursday i torsdags men åkte hem till min mamma, men kan lägga till dig om du gjorde ett inlägg om det :)?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att orka göra det är inga problem, det är lite terapiarbete att sitta på det viset:)

      Nej jag var inte med på pinkthursday, så du missade mig inte;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)