Image Map

13 feb. 2013

Astor - 226 Charlston

Någon som känner igen märket Astor? Jag gjorde det inte men efter att ha googlat runt en stund märkte jag att det verkar ett ganska stort make-up-märke som funnits i 60 år. De har dessutom Heidi Klum som frontfigur.


Mörkt grönt skimmerlack, inga som helst konstigheter med det. Två lager lite tjockare formula ger full täckning. Och nog är det tillräckligt grönt för att kvalificera sig till Vacker & Underbars gröna onsdag.



Härlig djup grön med fin lyster i. Gillade detta men tyckte att det var en nyans för mörkt för att det skulle vara en riktig fullträff. 



Inköpsställe: Barcelona

/Lela

34 kommentarer:

  1. Aldrig hört talas om märket, men det är sannerligen ett vackert lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med ett märke som verkar vara nytt för de flesta:)

      Radera
  2. Känns som att lacket kanske är lite likt Beetle Green när man ser på bilden på hela din hand..? Eller är det kanske bara mina ögon som spelar mig ett spratt?
    Snyggt var det iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog ögonen som spelar dig ett spratt för i verkligheten är det inte det minsta likt Beetle Green. Detta är enbart grönt, hela tiden.

      Radera
  3. Ursnyggt! Jag har för mig att min mormor hade lite smink från märket när jag var liten...

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det ser väldigt snyggt. Jag har hört talas om märket, men aldrig provat något från det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittade tre flaskor från Astor som tilltalade mig. Testat alla nu och det finns ett som slår detta faktiskt, lite mer udda och unikt:)

      Radera
  5. Aldrig hört talas om märket, men jag älskar en sån här mörk grön färg! Läckert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade önskat att det var någon nyans ljusare men det är ett snyggt grönt lack.

      Radera
  6. Aldrig hört namnet eller hört talas om att det skulle vara ett märke, men jag gillar verkligen lacket och håller med Elin om att det påminner om Beetle Green kanske?
    Det här är verkligen ett lack i min smak!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker inte alls att detta är likt Beetle Green, detta är som sagt enbart grönt. Annars hade varit kul med ett lack till som Beetle Green:)

      Radera
  7. Inte heller hört om märket. Men jag blev förälskad i lacket iaf!

    SvaraRadera
  8. Det här var ju jätteavackert! Jag älskar nyansen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förvånar mig inte att du gillar detta lite mörkare gröna:)

      Radera
  9. Älskar det! Jag är sjukt svag för den här sortens mörkgröna nyanser, önskar jag hade fler sånna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju en hel del liknande mörk gröna lack, i just detta är det skimret som lyfter det en nivå.

      Radera
  10. Nej, inte för mörkt, supersnyggt skulle det väl stå istället?! :-)
    Aldrig hört talas om Astor heller tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, njae inte när det är jag som är författare;)

      Radera
  11. Oerhört vackert!
    Jag gillar den mörka gröna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar vara många som gillar denna mörkare gröna:)

      Radera
  12. Ohja, väldigt fint! Jag tycker det påminner om ett Nyx-lack? Minns inte namnet nu dock. Och jag har heller aldrig hört talas om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det möjligen Emerald Forest du söker bland NYX-lacken?

      Radera
  13. Det har verkligen ett otroligt vackert djup! Jag har aldrig hört talas om Astor heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar vara fifthy-fifthy på igenkänningsgraden av Astor.

      Radera
  14. Mycket vackert! Är det likt Beetle Green (Isadora)...?
    Har inte heller hört talas om Astor, men man kanske skulle kolla in det nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag tycker inte att det är likt Beetle Green alls. Det finns bara grönt i Charlston, inget blått alls.

      Radera
  15. Mycket fin grön färg, jag tycker att de mörka nyansen var perfekt. Jag gillar även namnet, kommer att tänka på 20-talsdanse Charleston, tycker att det passar till lacket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns faktiskt lite 20-tals inspirerat:)

      Radera
  16. Har heller aldrig hört talas om märket, men var ett riktigt fint lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det kommer i alla fall ett snyggt lack till från Astor:)

      Radera
  17. VA??? SKRIVER SÅ FÖR jag skrev nog på Lacka o byt på Fejjan
    undrade om någon kände till Astor? 8 FÖRR HETTE DET mARGRET aSTOR) mycket bra märke iaf då på 70-talet
    jag hade Många Margret Astor lack på den tiden..
    Hälsn Liza från fejjan

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)