Image Map

4 dec. 2012

China Glaze - Winter Holly

Ytterligare ett lack från China Glaze julkollektion, Winter Holly. 



Ljusgrönt glitter, mörkgrönt glitter, lite blått och lite guld. Allt i en klar bas. Det är så packat med glitter att det nästan är svårt att inte få det opakt, helt klart ett lack som är gjort för att användas på egen hand. 
Dock så behöver det topplack för att leva upp ordentligt, det är lite platt annars. 




Tycker att det är riktigt tjusigt och hade det inte varit för att jag lackat med Seche-metoden så hade det nog fått sitta kvar på naglarna länge. Nu började det trilla av efter ett dygn så det var det bara att plocka bort det för att ge plats åt andra snygga lack. 




Inköpsställe: Transdesign.com
Kollektion: Holiday Joy collection 2012

/Lela

12 kommentarer:

  1. Det är ett riktigt fint glitterlack. Men visst blir det lite matt och trist om man inte matar det med överlack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det behövde verkligen topplack för att leva upp till sin fulla kapacitet. Lite tråkigt när lacken behöver hjälp för att lyfta, nu är det vackert ändå men lite trist är det allt.

      Radera
  2. Kikade på detta sist jag handlade men "la undan" det. Fast jag ångrar mig varje gång jag ser swatcher så jag kanske får köpa det iaf. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än är det inte försent att få det innan jul, passa på:)

      Radera
  3. Väldigt snyggt! Jag har också börjat använda glitter mycket oftare den här hösten sedan Seche Vite och lim metoderna dök up den här hösten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en helt ny värld som har öppnats i och med dessa metoderna?:) Underbara glittriga värld!

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)