Image Map

19 okt. 2012

Depend - #2033 Ocean Blue

Det bästa sättet att piffa upp nästan vilket lack som helt är att toppa det med holografiska lack. Så det var precis vad jag gjorde med Petrol från igår, la två lager Depend - 2033 Ocean Blue över. Är ju trots allt holofredag hos Skimmerskuggan.


På bilderna upplever jag den som mer blå än på naglarna, där är den mer turkosfärgad. Hur som haver så gillar jag det jag ser. Färgen är snygg och det framträder en hel del regnbågar, mer än vad jag hade förväntat mig. Att bli positivt överraskad så här trivs jag med, mer sånt!




Vad som är trist med Depends hololack är hur mycket det går åt. Två lager på vardera nagel och en halv centimeter är borta ur flaskan. Det är ju det som det återkommande klagas på när det gäller Depends sortiment och börjar förmodligen kännas lite tjatigt. Men om vi tjatar tillräckligt mycket så kanske Depend lyssnar på oss och kommer med större flaskor?



Inköpsställe: Bubbelbox.se
Kollektion: Depend Holographic 2012

/Lela

16 kommentarer:

  1. Det här och Denim Blue är mina favoriter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte tagit mig igenom hela kollektionen ännu så jag vågar inte uttala mig om favorit;)

      Radera
  2. Det här är verkligen fint. Ett av de finaste lacken från kollektionen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, möjligt. Har som sagt inte tagit mig igenom hela ännu.

      Radera
  3. Wow - kanonsnyggt, vilken härlig färg!

    SvaraRadera
  4. Snyggt blev det alla fall. Jag håller med, det är synd att flaskorna är så små. Jag köpte en massa backupflaskor men det blev ju rätt dyrt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag hoppar backuper på dessa faktiskt, det får räcka med en liten falska av varje.

      Radera
  5. Jättefint! Denna är en favorit hos mig också :)

    SvaraRadera
  6. Hur snyggt som helst! Bleknosarna kan behöva lite färg i botten, jag inbillar mig iaf att det är lite mörkare än det blir på egen hand?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har inte testat detta på egen hand men om jag jämför med min swatchsticka så är det helt klart mer basfärg på detta viset med Petrol i botten. Använder underkläder mest i syfte för att inte behöva mer än två lager egentligen, gäller ju att snåla lite med Depend;)

      Radera
  7. Det blev jäkligt snyggt med den lite mörkare basen. Really pretty!!! Och ja, flaskorna är för små. Fast jag har fortfarande bara testat hälften så jag tänker nog inte köpa back ups. Jag gillar Depends holos men det finns ännu skojigare IMO...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev nöjd med mitt val till underkläder här:) Håller med dig, finns så många andra roliga holos att köpa därute!

      Radera
  8. Det här blev riktigt bra :) Var riktigt fint! Synd det där att det är så odrygt.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)