Image Map

24 sep. 2012

Nubar - Violet Sparkle

Som vanligt med lila lack är det ofantligt svårt att fota det porträttlikt, det slår nästan alltid över till att bli på tok för blått. Jag har verkligen försökt få fram rätt nyans och det är inte helt ute och cyklar. 


Fyra lager rent glitterlack, darrar av enbart tanken. Testar en ny metod för just borttagningen av glitterlack som jag dessvärre tror fallerade denna gången. Men mer om det när jag faktiskt har resultat. 
Lacket i sig är ljuvligt, sådan glöd och djup i det. Inuti det lila sprakar det till i lite ljusare mer intensiv lila, som om det gömde sig en skatt där inne!




Är ett lack som kräver många lager topplack, det är som om topplacket liksom dunstar bort efter typ fem minuter. Precis när man applicerat det ser det glänsande, slätt och fint ut för att sedan förvandlas och bli lite gropigare igen. Trist men förlåtligt, även borttagningen kommer jag att förlåta pga det vackra utseendet när topplacket är precis nylagt.



Inköpsställe: Minns inte, eBay tror jag
Kollektion: Nubar Sparkle Collection

/Lela

16 kommentarer:

  1. Det är ju så fint och jag är sjukt nyfiken på hur det går med ditt lilla lim experiment.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett otroligt vackert lack, hela den kollektionen är otroligt vacker:) Redogörelse för mitt lilla experiment kommer ikväll, hade problem igår att få upp bilderna på bloggen.

      Radera
  2. Det finns tydligen små koppar som man fyller med remover och sätter på fingertopparna och som fått bra kritik. Tror det här skulle vara ett fall för dem :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fungerar det med fingeborgar kanske?;)

      Radera
  3. Jättevackert! Hela den kollektionen är fin!
    Tyvärr äter de överlack som sjutton...
    Jag kör foliepack med pads och remover i - har du testat det?
    Det funkar rätt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folipaket är standard vid borttagning av glitterlack, testade en annan mer kontroversiell metod nu.
      ja den äter överlack till frukost, lunch, middag OCH kvällsmat!

      Radera
  4. Åhh det var riktig fint =D
    Jag är oxå nyfiken på hur du ska få bort allt glitter =P
    jag drar mig från att avända då det sitter som ett berg =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Foliepaketen som Little Miss NailPolish nämnde är ett effektivt sätt att ta bort glitter. Lite omständigt men effektivt. Min andra metod visade sig tyvärr vara ungefär lika omständigt:(

      Radera
  5. Jag älskar att göra ton-i-ton gradients eller halvnaglar, som jag säger, med de här lacken. De är så himla smidiga att använda så. Det var en jäkligt bra kollektion ur den synvinkeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh där gav du mig en idé:) Det kanske man skulle ta och testa till en NAilart Sunday eller liknande:)

      Radera
  6. Det här är så vackert! Violet sparkle och Petunia Sparkle är mina favoriter från den här kollektionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detär de två jag har testat än så länge och jag gillar dem skarpt bägge två:)

      Radera
  7. Ååh, wow. Helt i min smak! Verkligen super-snyggt, borttagningen är något man lätt står ut med när det är en sådan skönhet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med många lager överlack är det urtjusigt:)

      Radera
  8. Violet sparkle är verkligen läckert! Synd att det var så länge sedan jag hade det, kanske skulle ta och gräva fram det ur gömmorna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl kanske inget lack man plockar fram så där tre dagar i veckan och byter mellan;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)