Image Map

14 juli 2012

Ozotic i sol och lördagsmys

Lovade solbilder på Ozotic - 309 om jag hann träffa någon sol innan det åkte av och det hann jag. Igår på kvällen tittade solen fram och bjöd på en ljuvlig sommarkväll, mysigt. Trevligt sällskap hade vi också hela kvällen!





Så här ser alltså 309 ut i äkta förhållanden, regnbågarna är lite mer intensifierade då än mer blixt inomhus. 
Under tiden jag passade på att fota i solen kom William fram och ville vara med på kort han också. Så vi tog en bild tillsammans William och jag.




Idag började vi på projekt nummer två här hemma, byta trät på altanen. Och som vanligt när man börjar riva så är jobbet mycket större än vad man hade föreställt sig. Ibland kan jag längta tillbaka till lägenhet...
Rätt som det var när vi stod där och rev våra huvuden funderandes på hur vi ska byta ut allt ruttet trä på bästa sätt så kom en kollega till mig med hennes familj. De är i väntans tider, beräknad förlossning var i torsdags och ville därmed fördriva  lite tid så de kom förbi med fika. Uppskattat initiativ, mer sådant:)
Till saken hör att våra pojkar är jämngamla, vi var beräknade till samma datum med dem. William tittade ut 13 dagar för sent och Izak 17 dagar, vi var två bittra höggravida där i slutet. 


Pojkarna lekte och hade hur kul som helst utomhus i regnet som drog in medans vi föräldrar stod inne på altanen och roades av deras påhitt. När vi väl lyckats lura in dem inomhus igen var de blöta, lite kalla och ganska smutsiga så det fick bli ett bad för de bägge. De hade precis lika kul i vattnet i badkaret som i vattnet utomhus.



Väldigt härlig dag idag även om vi inte fick lika mycket uträttat som vi först hade tänkt. Men vad gör det när vi har haft roligt och trevligt sällskap istället?


/Lela

2 kommentarer:

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)