Image Map

17 juni 2012

NailArt Sunday

Och så är det återigen söndag och denna veckan är strax slut. Ett par timmar är det ju kvar och de ska vi försöka nyttja på absolut bästa sätt. 


Men innan jag sätter igång så är det hög tid att visa veckans nailartjobb. En marble blev det denna gång gjord på IsaDoras Papagayo lack. Köpte jag de flesta av dem just för att jag trodde de skulle göra sig bra i en marble. Och jag hade rätt, de uppförde sig alldeles ypperligt.




Det är alltså Hot Hibiscus, Blue Lagoon, Aloha och Bananas som är huvudrollsinnehavarna i denna uppsättning, i kulissen är det H&M -Nerd. Fungerade kanonbra tillsammans både i vattnet och i själva färgsättningen. 


Dee fungarede tom så pass bra i vattnet att det var svårt att få dem att stelna efter att jag hade doppat naglarna i det. Fick blåsa lite på det för att kunna "vispa" ihop det och rengöra ytan. Så ni som har haft problem med att testa marble just för att det stelnar alldeles för fort, testa Papagayolacken:)



Överlacket fick återigen marblen att blöda, trist:(


Tydlig bild på att det ibland kan vara svårt att styra över hur mönsterna blir när man marblar. Mönstret på högern fungerar bra ihop, vänster fungerar bra ihop men höger och vänster tillsammans däremot var ingen superkombo;) Men men, sagt det förr, är väl lite det som är charmen med marble samtidigt. 


 Länklista kommer senare ikväll, hojta gärna i kommentarerna om ni är med och bidrar:)
/Lela

14 kommentarer:

  1. Japp, I´m in! :-) http://nailorama.blogspot.se/2012/06/nail-art-sunday-jag-ar-sa-latt-ledd.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gick ju sådär att länka, nåja - det ligger ju nästan överst i bloggen idag så...

      Radera
    2. Jag hittade ändå:) Vad kul att du har hittat hit på söndagar, välkommen och hoppas du kommer trivas:)

      Radera
  2. Wiii ! Äntligen Nail Art Sunday igen. Jag är med! Ser fram emot att kolla vad alla ni andra har hittat på för fina saker. :)

    SvaraRadera
  3. Har inte lagt upp det än, men under över alla under är det ett bidrag på gång från mig den här veckan också!

    Och jag tycker din marbling är jättesnygg! Härligt färgglad. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte varför men på något sätt känns det som en liten seger varje vecka jag ser i kommentarerna att du är med:D

      Tack så mycket.

      Radera
  4. Blir bara mer och ner sugen på att testa marble!! Kanske får bli nästa helga projekt :) jag är med idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testa, det ösregnar säkert nästa helg ändå;) (midsommar har ju en tendens att regna bort menar jag;))

      Radera
  5. Vilka mysiga färger i marblen. Jag får nog ge mig på att testa igen.

    Jag är med idag också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja färgerna är som gjorda för varandra.

      Radera
  6. Snyggt! Och vilka snygga färger att ha ihop! :)

    SvaraRadera
  7. Vad snyggt och färgglatt det blev! Jag har nog fått en nyupptäckt kärlek till marbling :)!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)