Image Map

28 apr. 2012

Sally Hansen - #340 Black Platinum

Köpte detta lack strax efter jul för att sedan glömma bort det ett tag. Men igår kom minnet ifatt mig och jag tog mig i kragen, dags att testa!



#340 Black Platinum är ett svart lack med vad jag uppfattar som blått microskimmer i. Vackert och lite annorlunda, jag har i alla fall inget liknande i min samling än så länge. 


Lite tunn i formulan men inte rinnig, tre lager för full täckning. Blir ganska tunna lager men de bygger fint. Vid första appliceringen är det lätt att tro att det kommer bli en fem-sex varv.






Däremot är det en av de märkligaste penslarna jag varit med om. Den är liksom inte flat i änden som merparten är utan denna är U-formad. Alltså kortare på sidorna än i mitten. Sen är den ganska bred, vet inte om tanken är att den tack vare sin form ska kunna täcka hela nageln på en gång. För mig blev det motsatsen, hade jätte svårt att få kontroll på penseln istället. Onekligen en sådan pensel som kräver lite övning innan det blir riktigt bra. 
Ser alla Sally Hansen penslar ut på det viset? Har bara bas-/topplack från SH innan och de penslarna ser ut som vanligt. 





Vackert, mjukt och fint. Inte så hårt och definitivt som andra svarta lack kan upplevas, jag gillade det här.


Inköpsställe: Åhléns
Kollektion: Complete Saloon Manicure


/Lela

2 kommentarer:

  1. Jag har bara ett lack från sally hansen, men det har samma pensel som du beskriver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, hade du lika stora svårigheter att komma överrens med som jag?

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)