Image Map

17 apr. 2012

China Glaze - Harvest Moon

Nailtastic visade detta lack för ett tag sedan och i hennes kommentar skrev jag: 'åhh, detta är ett sådant typiskt lack som jag blit lite lätt kär i i flaskan men det blir inte bra på mina naglar. Kommer garanterat att köpa, älska det och sedan bli lite besviken...

Och det var precis så jag gjorde. Köpte det, gillade det på flaskan men blev besviken när det väl kommer på naglarna. 
Varför gör jag så när jag vet om utgången?!


Det är inte lackets fel någonstans, det är vackert. Blir bara inte snyggt på mig:(
Två lager av kopparskimmer räcker. Finishen är riktigt snygg, lite som att man hällt flytande koppar på naglarna, högglansigt och fint.






Har ni någon sådan färg som ni inte kan hålla er ifrån att köpa men vet att det inte blir så bra? Koppar är min akilleshäl, vilken är er?;)

Inköpsställe: Nailsupplies.us
Kollektion: The Hunger Games, Capitol Colors 2012

/Lela

13 kommentarer:

  1. Ja, lite dammigt mörkgrön/turkosa är min. Misa Dorty sexy money, Essie School of hard rocks, nån depend från i höstas, OPI Thanks a windmillion...Älskar alla i flaskan men inte på naglarna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. turkosa lack är mina alltime favoriter, kan inte motstå dem. Som tur är så trivs jag riktigt bra i dem:)

      Radera
  2. Äh, vadå? Det var väl jättefint på dig. :) Själv har jag Electrify på klorna just nu och det var faktiskt över förväntan.

    Ibland blir jag besviken på duokroma lack för att jag inte alltid är bra på att måla med dom. Fint på andra men inte alltid helt 100 på mig.

    Även vissa bruna lack som t.ex. Scrangie höjer till skyarna kan jag bli besviken på när jag själv bär dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:) Känns lite bättre nu.
      Electrify har jag oxå, valde att testa det ovanpå Harvest Moon. Snyggt som attan är det!

      Duokroma lack gör att jag blir besviken på mig själv för att jag är så kass på att fota dem.

      Radera
  3. Jag älskar starka rosa/cerisa/fuchsia färger i flaskorna och har alldeles för många som står i Alex, men det blir alldeles för rosa och hemskt när jag väl får dem på naglarna. Men efter x antal misstag så har jag nu lärt mig att inte köpa fler (om det inte är full kollektion jag är ute efter) och säger till alla som erbjuder sig att köpa lack åt mig (på resor och dylikt) "allt utom rosa"! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Starka rosa färger är jag också svag för och trivs väldigt bra i. Känner mig alltid så piffig och feminin i rosa:)
      Sambon är ute och reser just nu, sitter och funderar på vad jag ska be honom köpa hem;)

      Radera
    2. Om han ska till Tyskland be honom köpa hem Essence, finns många fina lack där! kika hos Kerstin på nr 38 Choose Me den är supersnygg
      http://skimmerskuggan.blogspot.se/2012/04/basta-lacket.html

      Radera
  4. Nja, skulle nog vara en del hololack som ser så urtjusiga ut på andra, men liksom inte riktigt känns som jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att att bli riktigt besviken på holo även om en del inte överträffar förväntningarna;)

      Radera
  5. Grönt, gult, orange och blått. Tror jag. Då är jag såld! Lila kan jag tycka om att titta på, men känns inte riktigt som jag trivs så bra i det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grönt är jag oxå såld på, nästan oavsett vilken grön det än är:)

      Radera
  6. Fast det ser ju faaantastiskt ut på dina naglar! Vackert, vackert, vackert!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)