Image Map

27 mars 2012

Den lilla svarta:)

Lyckan är fullständig!! Skrev ju igår att jag köpte det svarta Star Nails lacket mest för att testa och se om det var något att ha. Hade ju inte så stora förhoppningar på det...

Testade det igår kväll, nyfikenheten ville inte stilla sig och tur var väl det. För jag tror ta mig fasiken att jag hittat det perfekta svarta krämlacket!! Ni kommer förstå varför lite senare, först lite bilder:




Det är någonting med mig, min kamera och mörka krämisar. Vi jobbar rent fotomässigt inte speciellt bra ihop, ser hur fint ut som helst på nageln men i kameran blir det flammigt och suddigt:(



Vad är det då som gör mig så lycklig? Jo, det är ett lager på bilderna. Kan ni fatta, ETT LAGER!!!! Och nästintill perfekt täckning, jag kan knappt fatta det själv. 

Formulan är ganska tjock vilket gör att det inte går att vara snål med appliceringen. Drar man penseln på samma ställe två gånger så följer lacket med och lämnar kala fläckar så det gäller att vara både snabb och ha ganska bra precision. Ett tekniklack skulle man kunna kalla det för. 

Tekniklack eller inte så blev jag så lycklig av detta fynd så innan det var dags för  jobb idag körde jag inom MAXI för att köpa på mig några fler flaskor innan de tog slut och försvann. Närmare bestämt 5 flaskor till, och sen en rosa sköning som kontrast till allt det svarta:)



/Lela

12 kommentarer:

  1. körde förbi jag med och köpte 5 flaskor + ett lila :)

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, man ska passa på att samla på sig när man har chansen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, och fram för allt när det är till det facila priset 10:-

      Radera
  3. Apropå nåt annat: Var bor du? Såg att du var på Ekohallen och handlade. Jag vet inte om det finns massa Ekohallar runt om i landet, men jag har bara varit med om en som den f.d. Blekinge-bo jag är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, du är från Blekinge?:) Då är det rätt Eko-hallen du tänker på, vi bor ca tio mil öster om Eko-hallen. I residensstaden där det alltid blåser motvind;)

      Radera
  4. Klockrent! Det ska jag komma ihåg om jag är på maxi nån dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att ditt MAXI plockat in en likadan pall:)

      Radera
  5. Suck, på mitt Maxi fanns inte några sådana här skönheter :(

    Man blir så himla glad när man lyckas hitta riktiga fynd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trist:( Ja tänk att man kan bli så till sig över ett sketet nagellack;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)