Image Map

18 jan. 2012

O.P.I - Pink Friday

Eftersom det är Beautybyjenny födelsedag idag så får hon en present av mig iform av swatches på O.P.I Pink Friday precis som hon önskade. Känner inte någon som är mer galen i rosa än denna kvinna;)


Pink Friday föll mig inte på läppen, alldeles för mesigt och flickigt. Antog detta när jag köpte det men tänkte att jag kanske hade vidgat vyerna lite men nej, så var inte fallet. 
Ett ljust rosa cremelack utan några överraskningar i, inget fel på formulan eller finishen. Saknar helt enkelt lite "ompf", mer tryck i färgen. 




Tre lager på bilderna vilket behövdes för att få den jämn och fin i ytan. Är nybörjare på O.P.I så jag är inte helt överrens med deras borste ännu, lite för styv, platt och bred. Men jag lär mig nog iallafall bli ytligt bekant med den så småningom. 
Torktiden tyckte jag var förhållandevis OK, vet som sagt inte hur O.P.I brukar uppföra sig.







Absolut ett trevligt lack om man gillar bebisrosa, personligen har jag svårt för alla former av bebisfärger. (Därför sonens rum går i svart/grått/limegrönt och metallicfärger;))


Nej resterande av Nicki Minaj kollektionen lockar som sagt mer så nu kan det bara bli bättre hoppas jag!
Men det kanske är något för dig Beautybyjenny?




Inköpsställe: Beautyzone2007 E-bay
Kollektion: Nicki Minaj 2012


/Lela

2 kommentarer:

  1. Tack Lela, vad söt du är som tänker på mig :) Kan nog hålla med om att det behövs lite mer ompf i lacket, borde bli snyggt med ett microglitter i klar bas över :), eller till Water Marble eller annan nailart.

    SvaraRadera
  2. Jag är ju en sån som gillar rosa :) så även bebisrosa ;) när jag först såg promobilderna trodde jag dock att denna skulle vara mer neonaktig.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)