Image Map

23 jan. 2012

Näsbränna

Första dagen på jobbet gick bra och framförallt väldigt fort. Har en mjukstart så har mest lokaliserat mig och installerat mig på min plats idag. Imorgon blir det till att lite försiktigt börja jobba på riktigt.
Men vilken huvudvärk jag hade när jag kom hem... Trots att aktivitetsnivån inte varit så hög så snurrar det ändå ordentligt. Inser att jag kommer att vara som ett vrak på fredagkväll. 

Williams dag hade varit toppen fick jag reda på när jag hämtade honom idag. Varit ute och lekt i snön, busat inne, sovit som han skulle och framförallt ätit massor. Kändes skönt att hans första riktiga dag hade gått så bra som den gjorde. Att vi sen hade ett fullständigt meltdown så fort vi kom innanför dörren hemma hör inte riktigt dit. Svårt att få en dödstrött 1½-åring att mamma inte är hemsk bara för att man inte får göra precis som man själv vill;)

Kvällen slutade i en ordentlig näsbränna för min del och en präktig bula för Williams del. Han hade precis kramat Tomas när jag bad om en kram, han småsprang över till mig där jag satt på golvet och kastade sig i min famn. Lite väl hårt och med lite väl mycket fart fick vi bägge snabbt erfara. 
Min näsrygg kraskade, slog bakhuvudet i elemntet och William fick en fin liten bula i pannan. Tomas fick en tuff uppgift för en stund, trösta oss bägge då tårarna sprutade ur ögonen på oss. William har inte klagat mer på sin bula, min näsa däremot svider, bultar, bankar, bränner och gör sig allmänt påmind om sitt tillstånd. 
Tror inte att något är brutet men möjligen en aning tilltuffsad. Mitt stora bekymmer just nu är hur jag ska lyckas tvätta av mig sminket utan att röra näsan... 

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)