Image Map

9 jan. 2012

Första dagen

Från och med idag är William en stor kille. Första dagen på förskolan avklarad, kunde kanske fått en lite bättre start men vi tar igen det imorn;)



Var ju i Varberg hela helgen och som vanligt så faller planeringen när vi är där. Jag hade en klar plan på när vi skulle köra hem för att William skulle hinna landa lite hemma och hamna i säng i tid, nu blev det inte så och det är ingens fel förutom möjligen mitt. Kanske var lite väl tidsoptimistisk i mitt planerande. 
Eftersom vi redan var "försenade" hem så kunde vi likväl bli ordentligt sena så vi stannade snabbt på Ge-Kås. Trots att vi hoppa över de flesta avdelningarna så tog besöket ändå runt 2 timmar. 
Detta resulterade i att vi var hemma efter Williams ordinarie läggtid, trött och grinig slängde vi honom i säng bara för att dra upp stackarn 2 timmar tidigare idag än vanligt. Han (eller jag för den delen) är inte van att behöva gå upp klockan sju på morgonen. 

Alltså var det en trött och lätt kinkig William som hade sin första inskolningsdag idag. Det gick bra ändå, lekte med de andra barnen och satt med på fruktstunden. Miljön och att vara med andra barn är ju inget nytt för honom så det oroar mig inte. Vad som däremot oroar mig lite är att han inte vill göra någonting utan att jag är med honom och bokstavligen håller honom i fingret. Försöker puscha honom att göra själv, tror inte det handlar om feghet utan mer att det är bekvämt att ha mig med. Vi får se hur det löser sig, kanske har personalen något magiskt trick i bakfickan;)

Imorgon är det en ny dag med nya krafter. Läggtiden är nu förskjuten en timme bakåt så han förhoppningsvis inte ska vara så trött på morgonen och bättre vänja sig vid de nya tiderna. 
Om jag skulle försöka implementera nya läggtider för mig själv också?;)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)