Image Map

22 jan. 2012

Backlog, KICKS - Evening At Ch. Marmont

Jag missade gårdagens inlägg som skulle varit början till dagens nailart-inlägg. Det blev en lätt stressig dag igår så det hanns helt enkelt inte med. Tomas skulle spela en bowlingmatch på dagen och vi skulle få gäster på eftermiddagen. Matchen blev försenad vilket resulterade i att vi var hemma en kvart innan gästerna skulle anlända. Vi skulle bjuda på middag och den var inte förberedd, behöver jag fortsätta?;) Hur som helst, middag fick om än lite försenat och det blev en trevlig kväll.


För att det inte ska bli ett väldigt långt inlägg med galet många bilder så delar jag upp det. Så vi börjar med att visa upp Evening At Ch. Marmont från KICKS i sin enkelhet och glans.
EACM kom ut på marknaden ganska fort efter Chanels superhypade Peridot




Det är definitivt ingen dupe till Peridot som är kromatiskt från guld till grönt. EACM går tvärtom från grönt till guld. Men för det är det inte mindre vackert. Det är ett väldigt vackert lack vars enda nackdel, tyvärr ganska stora nackdel, är att den kräver löjligt många lager för att bli opakt. Fick använda mig av smått otroliga sex lager (?!) innan jag blev nöjd med resultatet. På den punkten vinner Peridot stort.






Vad det gäller färgspektrat så ligger EACM mig närmre om hjärtat för att det är mer grönt i den. Men Peridoten är mer lättjobbad, synd att inte EACM har den egenskapen. 
Det är ett galet vackert lack som är svårt att slita ögonen ifrån. Kul med ett så lyckat duokromtlack till en sådan billig peng. Om man nu kan fortsätta räkna det som billigt med tanke på alla lager som går åt;)






Mycket bilder men det är på bild en sådan här skönhet gör sig bäst:) Så av den anledningen bjuder jag på två närbilder för att i detalj visa upp de vackra färgskiftningarna.





Inköpsställe: KICKS


/Lela

2 kommentarer:

  1. Sååå fint! Men 6 lager.. känns lite för mycket...

    SvaraRadera
  2. Visst är den vacker:) Ja det är helt klart 3 lager för mycket. Dyra droppar när det är så transparent som det är.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)