Image Map

14 dec. 2011

Vanliga saker på ovanliga ställen


Under någon veckas tid har jag samlat på mig en liten lista på vanliga saker som vi hittat på ovanliga ställen här hemma. Det finns de som säger att det är så det är att leva med en liten i huset men jag vet inte riktigt;)
Än så länge står följande på listan:

  •  Sugrör i gitarren
  • Hårfärg i kylen. (Allt som kommer hem i påsar hamnar i kylen när William hjälper till att packa upp)
  • Låtsasmat i tvättkorgen
  • Avloppssil (Sån som sitter i duschen) på köksgolvet
  • Stekspadar bakom böckerna i bokhyllan
  • Ett leksakslok i grunden (?!)

Spännande att skriva lista på alla knasiga saker som sker liksom av sig självt här hemma nu mera:) Det märkligaste på listan är nog loket i grunden, hur f*n kunde det hamna där?! 
Tomas skulle ner i grunden igår kväll för att dra någon kabel under huset till något tekniskt som jag inte förstår mig på men som säkert kommer bli hur bra som helst när det blir färdigt. Precis efter han lyft undan luckan och hoppat ner så ropar han på mig och visar det lilla svarta loket... Jag vet att William och jag satt och lekte med det bara några timmar innan så jag kan inte förstå hur det nu kunde ligga i grunden. Den måste ju ha trillat ner när Tomas drog undan luckan, det är den enda och mest logiska förklaringen men jag fattar ändå inte. Kanske är jag lite trög?;)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)