Image Map

2 sep. 2010

update ala speed


Har inte varit så flitig på att uppdatera bloggen, nämligen av olika anledningar lånat  ut min lilla knädator. Innebär att jag inte längre kan kombinera ammning och bloggning då Tomas dator är alldeles för stor att ha i knät. 

Vad har då hänt sedan sist egentligen? Först och främst har det varit besök, besök och lite mer besök. Är det inte att folk besöker oss så har vi varit på besök hos andra, men alla besök har varit mycket trevliga.
Förra veckan var vi på "baby-träff", alla bebisar (nästan, vi saknade en) från föräldragruppen. Var jättekul att se alla de små!!=)

                                            

William och jag har spenderat en hel del tid med att shoppa nu när vi är själva om dagarna. Mestadels till lillkillen får jag väl erkänna;)
Så nu har han en giraffmobil att titta på i sin vagn, vi kör på ett girafftema genomgående. 
Hittade samtidigt ett litet märke att sätta på hans skötväska. Då vi förmodligen har den mest sålda skötväskan där finns så kan det vara bra att kunna skilja hans väskan från mängden. Så efter en kväll med nål och tråd så är den nu lite mer personlig=)

                                     
I bakgrunden i vagnen syns Barba Flink som han fick av Kickan i present!

Jag fick mitt lyste mätt genom att få pärmar inköpta så jag kunde påbörja mitt projekt med pappersortering. Är nu nästan klar med sorteringen, mycket nöjd med resultatet måste jag erkänna;) Har "bara" alla huspapper kvar, det är ett litet projekt i projektet!

Nu är det ordning och reda på riktigt!
                                            
Igår var det baddags för William, denna gången var det trevligt att bada. Sonen skrek inte som en stucken gris denna gången utan bjöd tom på ett litet leende även om vi inte lyckades fånga det med kameran tyvärr....

Nybadad son luktar gott!!
                                          
Leenden bjuder han på oftare och oftare nu, det är så mysigt!! Nu börjar han fixera blicken ordentligt och tittar ofta och länge på en, rätt in i ögonen. Långa stunder kan man sitta där och bara försvinna in i hans stora blå ögon...

                                           

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)