Image Map

6 dec. 2011

H&M - Golden Treasure

Golden Treasure är ett guldigt skimmerlack som jag inte tycker är så guldigt. Lite för "koppar-ish", mer som en legering än rent guld. Aningens för mycket rött och brunt i det för att bli ett riktigt guldlack. 


Bra formula som täcker helt på två lager och stannar där det ska på nageln. Finishen är lite känslig för penseldrag så visst mått av försiktighet är att föredra även om ett lager topplack förlåter en hel del.
Vet inte riktigt vad jag tycker om detta, hade förväntat mig mer guldeffekt av det än vad jag fick. Namnet antyder ju att det ska vara en guldskatt så lite snuvad på konfekten känner jag mig. Sen tycker jag inte att det passar min hudton vilket jag normalt sett inte brukar bry ett jota om. Men nu försvinner det och flyter samman men huden och jag vill att nagellack ska synas.



Så egentligen är det nog inget större fel på lacket utan det är snarare brist poå kemi mellan Golden Treasure och mig. Säger liksom inte klick mellan oss.
Nej detta kommer nog inte att få agera full manikyr på egen hand fler gånger utan agera statist i nailart.

      
/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)