Image Map

17 nov. 2011

Isadora - 652 Gold Sparkles


Sist ut i Red Rush serien är 652 Gold Sparkles. Och nog sprakar det om det alltid:) Ett guldigt skimmer/microglitter lack som det gnistrar massa om. 


Ganska skirt, tre lager för att få det opakt. Som sina kollektionssystrar torkar det på ett ögonblick och lämnar en slät och fin finish. Ett av de mer spännande guldlack jag sett för det händer något i det, är inte enbart guldigt. Detta måste vara tänkt som nyårssmycket i kollektionen.
   
        
        
Mrs Data målar naglarna visade upp detta lack för ett par dagar sedan och beskrev det som lite platt och tråkigt men utmärkt grund för stämpling eller annan form av nailart vilket hon själv inte sysslar med enligt utsago. Så jag tog det som en utmaning att göra något kul med det. Nu lyckades jag inte hela vägen, hade en klar bild i huvudet på hur jag ville ha det men lyckades inte förmedla den bilden till mina händer. Så det blev si så där...



Tanken i mitt huvud var att förvandla naglarna till någon form av stjärnfall men som ni kan se på bilderna behöver nog mitt huvud och mina händer gå en kommunikationskurs tillsammans för det var inte riktigt vad det blev;)   

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)