Image Map

29 okt. 2011

Depend 225


Ytterligare ett Dependlack, denna gång nummer 225 som inte heller finns kvar i sortimentet. Misstänker att både 225 och 247 ingick i vårkollektionen 2011. 

  
Detta äppelgröna matta frostlack gör mig lycklig, tycker färgen är så vacker. Finishen är bra, lite känslig mot penseldrag men inte så pass att det blir jobbigt. Formulan är lite småseg och tjock, min pensel är dessutom lite trasslig vilket inte underlättar. Tror dock att det är just min pensel det hänt något med för jag har aldrig reagerat över Depends penslar innan. 
Täckningen är en dröm, blir opakt på ett lager. Ser nu på bilderna att jag var lite slarvig/stressad när jag lackade så det skiner igenom på vissa ställen vilket alltså inte beror på lacket utan är ett rent handhavandefel.




Finns det något som ser mer fräscht ut än just äppelgrönt? Tveksamt...
/Lela     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)