Image Map

24 okt. 2011

Bus och hyss


Usch och fy för att bli sjuk... Fattar inte riktigt varifrån det kom heller, pang bom så var jag helt plötsligt dunderförkyld. Hmpf...
Bara varit hemma idag, jag har inte varit i stånd att ta mig någonstans idag även om pojken inte längre visar några symptom på sin ögoninflamation. Det enda jag har vealt göra idag är att ligga på soffan. Nu rimmar ju det illa med när man har en liten vilding hemma som man måste hålla koll på. Trots detta har jag intagit soffposition så fort jag fått chansen vilket i sin tur inneburit att William har fått härja lite friare här hemma än normalt. Han har varit ganska snäll och hållt sig i min närhet större delen av tiden vilket jag är tacksam för, även varit själv inne på sitt rum och lekt för sig själv. 
Att släppa honom lös i huset har dock sina nackdelar. Sönderriven reklam, skor strategiskt utplacerade i hela huset, innebandybollar under stolar och bord, alla kastruller utrivna, en katt med lite mindre päls än innan, rallyrace med gå-vagnen och en hel låda påsklämmor över hela köksgolvet. Lägg samman detta ovanpå varandra så inser ni hur mycket golvyta det har funnits att sätta ner fötterna på i huset idag;)

Nu ikväll känner jag mig något bättre, håller tummarna för att en god natts sömn gör susen och jag vaknar som en ny människa imorgon. Undra om jag ska passa på att önska mig lite ny egenskaper till min nya människa?;)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)