Image Map

16 okt. 2011

Brudnaglar?


Tror att jag tar detta uppdrag på alldeles för stort allvar, inte för att det inte är en allvarlig uppgift utan för att det upptar så mycket av mina tankar. Men bröllopsmanikyr skojar man inte bort;)
Nailart är ju mitt hjärtebarn, olika lack i all ära men en snygg nailart slår det mesta enligt mitt tycke. Ett enkelt lack faller lite platt i mina ögon men med en liten rhinestone eller streck så får de ny dimension. 

Och med detta sagt kan jag nu avslöja att jag har hela tio olika designer på mina fingrar just nu, en för vardera finger. Galet jag vet men till mitt försvar så måste jag ju öva;) Anledningen till detta kanske något överdrivna tilltag var att bruden idag skulle kunna få se de desigenerna hon valt ut live och kanske hitta något som föll henne i smaken. Om jag fick bakläxa eller inte avslöjar jag inte här men jag kan bjuda på lite bilder på alla olika designer.

   Vänsterhand med olika varianter av fransk manikyr. 


 Tumme: Tipp i okänt pärlemolack med vita och silvriga stripes
i Kiss nailart-lacker.


   Pekfingret: Okänt pärlemolack från Ge-Kås. Glitter rand 
med Nubar - Petunia Sparkle och rosa rhinestone.
Långfingret: Vit tipp med okänt lack från Rusta (?!), gjord
på frihand. Stickers från Ge-Kås.
Ringfingret: Vit tipp med samma lack som ovan. Frihands-
målad blomma och prickar med Kiss nailart-lacker.


     Högerhand med färgade manikyrer. 


   Pekfingret: Lila tipp med svampat silverglitter över kanten.
Långfingret: Mörklila tipp med Kleancolor metallic purple
och Winter Wonderland.
Ringfingret: Sned manikyr med Nubar - Petunia Sparkle.
Lillfingret: Kleancolor metallic Fuschia med svarta och 
silvriga stripes med Kiss nailart-lack och blank sten.
    

  


   Tumme: Chanel - Peridot. Passar inte med det lila temat 
men känns onekligen lyxigt.


De flesta är ideér hämtade från nätet, bruden själv och Cactus men med färger så det ska stämma överrens med brudens önskelmål. 
Men nu åker de av för att skapa lite mer sammansvetsade naglar, eget i all ära men tio olika designer på en och samma gång var inget jag kände mig särskild bekväm i;)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)