Image Map

19 sep. 2011

Nailart


Upphottad fransk manikyr med China Glaze Liquid Leather.

  

  

  

Lite trixigt att få bra kort när naglarna är så högblanka som de är just nu, det mesta ljuset bara studsar tillbaka men ni får en aning om hur det ser ut iallafall.

Två lager Isadora 600 clear som underlack, två lager för att jag ville få upp en riktigt blank och jämn yta som bas.
Tipparna är målade med hjälp av tippmallar för att få så raka och snygga kanter som möjligt. Med en klar bas tycker jag det är snyggast att ta till lite hjälp, är det tippar på färgat lack brukar jag måla på frihand. (Lättare att dölja sina misstag med basfärgen då;)) Lacket är China Glaze liquid leather och är ett svart drömlack enligt min åsikt!
Brukar annars ha svårt att få svarta lack jämna, blir flackigt och konstigt men inte detta. Krävdes iofs 4 lager för att få det helt opakt men jag var lite försiktig för att det inte skulle flyta ut under tippmallarna. Möjligen att det täcker lättare/fortare om man målar hela nageln och då kan vara lite frikostigare. 
De rosa prickarna är en liten miniatyr flaska från Japan och är gjorda med den stora delen av ett dottingverktyg. Till sist en lager Seche Vite. 

Så här i efterhand känner jag att jag likväl hade kunnat hoppat de rosa prickarna under, hade nog varit snyggare utan... Blev inte den effekten av det som jag hade tänkt mig. Men har redan nästa manikyr klar i huvudet så detta får nog inte sitta kvar längre än till imorgon;)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)