Image Map

25 sep. 2011

Mera loppis


Många långa timmar blev det nere i Brunnsparken idag, från klockan nio till halv tre. Känns i både kropp och själ nu när man är hemma, inte van vid att jobba. Hur ska detta gå när det om några månader är dags att börja jobba på riktigt?!

William följde ju med oss ner och det har gått hur bra som helst. Iallafall är det vad jag fått berättat för mig, har knappt sett röken av honom;) Tomas tog honom nästan hela dagen, gick och tittade på de andra borden, lekte i lekparken, promenerade i skogen och tittade på djuren. Både Tomas och sonen verkade oehört nöjda med en dag utomhus tillsammans=)
Själv stog jag rätt upp och ner alla dessa timmar och försökte se snäll och trevlig ut. Verkade fungera bra för när dagen var slut hade jag bara hälften av alla kläder med mig hem igen.
Totalt på bägge loppisarna har William nu tjänat ihop över 2000:-, en bra slant för att sälja sådant man inte kan använda mer. Tänk vad mycket nya fina kläder och leksaker han kan köpa nu.  

Vilka sköningar det finns på loppis! Det är ju så man kan bli knäpp på riktigt! Att man prutar lite tillhör ju charmen med loppis men inte försöka pruta från 400:- till 20:-. Det är att ta i lite väl mycket enligt min åsikt;) Nej damen ifråga fick faktiskt gå hem utan babystitter, kände inte för att ge 380:- i rabatt till henne. 

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)