Image Map

12 sep. 2011

Kicks nagellack - Golden Dawn och Oxygen Forest


Med posten fick jag ett erbjudande från Kicks häromdagen, handla för 300 :- och få 50:- i rabatt. Dumt att låta det gå till spillo tyckte jag och pep iväg fär att kika lite bland nagellackshyllorna. 
Kicks har börjat sälja en egen serie med lack, Kicks Make Up. 8 ml flaskor för 39:- i många snygga färger. Kunde ju inte låta bli att testa ett par stycken;) Sen slank det ner ett Seche Vite Base och China Glaze liquid leather. Har länge varit på jakt efter ett bra svart lack utan glitter, hoppas att detta kan just det jag letat efter. 

   CG - Liquid leahter, Kicks - Oxygen Forest, Kicks - Flamingo Pink
och Kicks - Golden Dawn.

Efter lite velande fram och tillbaka bestämde jag mig för en manikyr med Kicks oxygen forest som bas och golden dawn som toppar, fransk manikyr fast med färg. Till bas testade jag Seche Vite, vet inte om det var basen eller oxygen forest som gjorde det men första omgången kunde jag skala av fingret som om det var täckt med någon form av gummiplatta. Kan ha varit en dålig kombo eller så var jag lite för ivrig och lackade lagrena lite för fört. Nu när det har torkat i ett dygn finns det fortfarande en liten tendens till gummi på nageln men det sitter kvar iallafall.

  


  


  

Oxygen forest torkar matt och golden dawn blankt (vet inte om man kallar det för ett metalliclack eller shimmerlack) men jag tyckte kombinationen var ganska snygg så jag behöll det så, inget topplack denna gång alltså. 
Det som förvånade mig var att golden dawn krävde 4 lager OVANPÅ oxygen forest för att bli helt täckande och jämnt. Misstänker att det kräver en hel del lager för att bli opakt på egen hand.
Oxygen forest tog tre lager för att bli opakt och framförallt jämnt. Torktiden är med uppenbarligen ganska lång om man vill behålla den matta finishen. 

Men som helhet tyckte jag nog att deras egna lack var helt OK, helt klart prisvärda. 

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)