Image Map

31 juli 2011

Sömnlöst men inte tröstlöst och Öland


Mitt i natten visar klockan och jag kan inte sova, inte ens lite. Stänger jag ögonen åker de upp igen som om det vore fysiskt omöjligt att sova just nu. Från halv tolv till två låg jag och vände och vred på mig i sängen, mittimellan en snarkande karl och en snarkande katt. Det enda resultatet jag fick av det var att jag blev kissenödig.... Är den sömnlösa natten en flashback från förra året måne?
Dock inte ensam om att vara vaken, hör mystiska ljud innifrån Williams rum, små tjoanden och hojtanden men jag vägrar gå och titta efter. Är han vaken och får syn på mig kommer han inte vilja somna om så det är bättre att ignorera honom så länge han är nöjd och glad därinne, vaken mitt i natten. 

I tisdags var det fint väder i motsatts till resten av veckan. Vi passade på att planera in en tripp till Öland och djurparken. En solig, varm, härlig, underbar familjedag blev det. Åkte vid nio-tiden och var hemma först vid tio-tiden på kvällen. 

Ölands djurpark

   Mamman ser mer entusiastisk ut än sonen.


   Pappa, ser du vad jag får göra? Jag får klappa på den!!


   åhhh.... Jag vill oxå....


   Mina fina pojkar.


Efter rundturen på djurparken åkte vi upp till Köpingsvik där William fick plaska i vattnet. Kul men lite kallt, det blåste rätt in.
Sen ner till Borgholm för att äta, hittade en uteservering mitt på gågatan där vi tog plats och blev serverade den godaste tallrik med kött, sås och potatisgratäng jag har ätit på bra länge. Det var så ljuvligt gott, potatisgratängen skulle man kunna döda för så god var den. Liten promenad efter middagen längs med affärerna som har öppet så där mysigt sent och bara mös tillsammans med alla andra kvällsflanörer. Avslutade det hela med italiensk glass, perfekt avslutning på en perfekt dag=)

Dagarna efter har mest gått åt till att vara sjuk vilket inte varit speciellt spännande alls (även om det är lyx att få ligga på soffan och titta på Pixar-filmer mitt på dagen) och planering innför Williams 1-års kalas som hålls imorn.
Vi är nu, efter två ganska långa kvällar/nätter i fas med det vi hade tänkt göra. Kakor, tårta, paketinslagning och piffning av altanen där kalaset ska vara. Ska nog kunna bli ett bra 1-års kalas det här=) Bilder på bakverken kommer efter att kalaset har varit, vill inte förhandsvisa dem.

Om det är någon gång jag är tacksam för alla de TV-kanalerna vi har men normalt sett inte tittar på så är det vid sådana här tillfällen när man inte kan sova. Visste ni tex att Disneychannel sänder hela nätterna?

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)