Image Map

5 juli 2011

Nattliga aktiviteter


Inte så spännande och roligt som det låter dock....

Killen somnade som vanligt vid strax innan 8 igår men sov väldigt oroligt. For fram och tillbaka, gnydde och fäktade med benen. Vid halv 12 gick jag och la mig för att vakna strax innan 2 igen av en galet otröstlig liten kille. Han skrek som en stucken gris och kavade fram och tillbaka i sängen, slängde allt han hade omkring sig. Det kliade förmodligen något vansinigt på honom, lille stackaren. 
Upp med honom och försöka lugna honom lite, badda benen med alosollösning och smörja på kylbalsam. Hjälpte. I ungefär 2 minuter... Vad gör man då? Jo man tappar upp ett svalkande bad och låter honom kliva ner i badet vid så där 2-snåret mitt i natten;) Snacka om förvånad när han insåg vad som höll på att hända! Bada, mitt i natten?
Så där satt vi, jag och William inne i badrummet. Han i badkarlet och jag på en pall bredvid och lekte i si så där en 40 minuter. Efter det fick han sitta på golvet och självtorka och bli insmord med ytterligare en omgång kylbalsam. En omgång välling på det så sov han sen gott utan massa kli. Till och med så gott att vi vaknade först vid strax efter 10 idag på förmiddagen. Det tackar vi hjärtligt för=)

Nu är det inte så farligt med honom, pigg och glad igen. Lite fler blåsor har det poppat upp även om de är små. Men för att vara på den säkra sidan ringde jag bort till BVC och fick Tavegyl utskrivet så det kommer han få i förebyggande syfte i natt. Jag hade inte tänkt mig att de nattliga baden ska bli en stående punkt på schemat.  

Ett besök av bonusmormor och moster har vi hunnit med idag. Trevligt med lite sällskap om så bara för en stund tyckte både William och jag=)

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)