Image Map

18 juli 2011

Ängel


Började resan klockan kvart över tio och anlände till slutdestination vid strax efter sju. MÅNGA och LÅNGA timmar att sitta i bilen för killen men han har inte sagt ett knyst på hela dagen. Eller nja, nu ljög jag för han har pratat oavbrutet nästan hela tiden men bara varit glad och nöjd. Är så stolt över honom för det hade jag verkligen inte förväntat mig! Vi har lekt och skrattat i baksätet hela resan min lilla ängel och jag.

  Två snuttar är bättre än en!

  Min tur, jag vill ha mobilen mamma!

Körde ju upp till västkusten idag för att ha semester och träffa denna sidan släkten i en vecka. Nu är vi alltså installerade på plats i vår lånade stuga och William har ett efter den mycket långa dagen somnat gott i sin lånade resesäng. Hör hur han ligger och andas, mysigt. 

Bor i en stuga som tillhör Tomas mamma och syster som ligger mitt i mellan deras hus. Här finns det man kan tänkas behöva för en veckas vistelse, badrum, tvättmaskin, kök, toalett, micro, grill, sängplats och TV. Lovely=) Normalt sett när vi är uppe bor vi ju hemma hos någon och det är inget fel i det alls men det är ganska skönt att kunna få rå om sig själv och lite mer bestämma våra egna tider och rutiner. Framförallt är det skönt för William, han kan krypa runt utan att man behöver passa honom non-stop (här finns inte så mycket möbler eller farliga/ömtåliga saker), han kan ha sina leksaker framme och känner ig förmodligen därför mer hemma. Hann inte mer än släppa ner honom på golvet när vi kom innanför dörren innan han for runt som ett skott för att undersöka varje vrå, skåp och låda;) Det här kommer bli kanon. Enda nackdelen är att vi sover alla tre i samma rum vilket vi inte alls är vana vid, får se hur mycket vi kommer att störa/väcka varandra dessa dagarna. 


Vi satt inte bara i bilen alla dessa timmarna innan idag utan avla det obligatoriska besöket på Ge-Kås också. Tre timmar och två kassar senare kändes det som att vi kunde stället för denna gången. Eftersom vi besöker det gula varuhuset varje gång vi är uppe för att besöka släkten så hinner det inte förändras så värst. 
Lite kläder, resväska, vanlig väska, nagellack, cykelhjälm slank ner i varuvagnen. Och en 200-bitars låda med LEGO till William i födelsedagspresent. Skönt när barnen fortfarande är så små så man kan handla presenter när de är med utan att de måset ha det med en gång;)

På tal om LEGO och Ge-Kås hade de gjort något roligt uppe på plan tre!

  

  

En LEGOmodell av varuhuset i skala 1:44 med massa häftiga små detaljer. Bilderna som är tagna med min mobilkamera gör sig inte riktigt rättvisa men ni får en känsla av hela bygget iallafall. Montern lockade en hel del folk, framförallt barn.

Nu tror jag att jag ska ge upp för ikväll, varit en lång dag även för de vuxnas del. Tomas är inne hos sin mamma fortfarande, han kommer väl vad det lider. Hoppas jag!

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)