Image Map

1 feb. 2011

Hjälp det är vasst!!


Prick sin 6-månadersdag så måste den första tanden tittat ut! Upptäckte den idag och den var med säkerhet inte där i söndags så den måste sett dagens ljus igår... Den är inte stor, skulle inte ens vilja kalla den för tand ännu men den är där, helt klart=) 
Ännu ett tecken på att min lilla kille inte är så liten längre...

Idag hade jag husarrest. Skulle en komma en kille från larmföretaget och serva vårt larm, någon gång mellan 8-17 så det var bara att stanna hemma och inte planera något. Strax innan 11 plingade han på dörren, killen hade precis somnat. Han går igenom hela enheten och kollar så allt är som det ska och det var det. Sen ska han kolla så även sirenen fungerar, tyckte det verkade taskigt att killen skulle vakna av det tjutandet så jag gick in och väckte honom. Då hade han sovit ungefär 30 minuter. 
Efter att det var färdigt så gick larmkillen och jag tänkte i min enfald att jag skulle söva om killen... hihi vad lättlurad jag är! Skulle inte tro det, han tänkte minsann inte sova nu när han blivit väckt. Så underhållning på avancerad nivå fick det bli fram till lunch  strax innan 13. Efter intagen lunch bestående av spagetti och köttfärssås, ny blöja så kunde man äntligen somna igen. Så nu hoppas jag att han sover en stund och vaknar på ett mer lättsamt humör!

Igår gjorde vi gipsavjutningar på hans händer och fötter, resultat: så där. När han föddes så räknade de på förlossningen att han hade 10 fingrar och 10 tår, mig veterligen så har inte förlorat några under de gågna månaderna, alltså kan man nog räkna resultatet som ett misslyckande..

   
Men skam den som ger sig, jag gick på att igen nu på förmiddagen så nu väntar vi med spänning på att gipset ska stelna. Sen ska jag noga räkna så han har med alla fingrar och tår!

   
Förövrigt bjuder nog inte dagen på några spännande saker... Det väntas storhandling när Tomas kommer hem i eftermiddag. Finns inte en pinal i varken kyl, frys eller skafferi så det är verkligen ett måste!

      

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)