Image Map

12 jan. 2011

Dunder William X2


Igår var det dags för nytt besök på BVC.

Dunder William # 1

9210 gram
70 cm lång

Det är en dunderklump till 5-månaders bebis vi har=) Världens enligt oss bästa och sötaste dunderklump!

Dunder William # 2

Efter mätning var det dags för de beryktade sprutorna igen. Då vår gamla BVC-sköterska har slutat så var de två stycken vid mitt besök igår, den ena "gick bredvid" för att senare ta över. Detta ledde till att de tog sprutorna som man tydligen gjorde förr dvs de tog bägge två samtidigt så blir det bara en jobbig stund för de små.
Ganska självklart kan jag tycka egentligen, varför göra om en jobbig och ond procedur när det går att lösa på annat sätt? Nej jag förespråkar att de ska återgå till detta gamla sätt igen.
Hur som helst så var jag förbered på en jobbig stund med många tårar. Kunde inte haft mer fel. Han skrek som en stucken gris när de sprutade in vaccinet och tog ur nålarna men lagom till att jag hade vänt honom i mitt knä så jag kunde krama om honom och trösta honom så log och skrattade han!
Skriket varade alltså inte mer än 4-5 sekunder sen var allt frid och fröjd. Vi var ganska chockade alla tre, den ena sköterskan sa att hon aldrig hade hört en bebis skrika mindre än så.
Inte var det speciellt gnälligt under dagen sen heller. Han verkade ha lite ont 2-3 efteråt så då fick han en alvedon men annars var det lugnt.
Jag är superimponerad av honom, min duktiga lilla kille.
Min dunder William=)

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)