Image Map

19 nov. 2010

Måste - bör - ska - vill


yaehj=) Inatt har William sovit som vanligt, dvs hela natten! Inte en endaste gång har jag varit uppe och trösta honom, sovit lugn som en filbunke, skönt. Hoppas att det återgått till det "normala" igen så han fortsätter sova oavbrutet om nätterna.
Skönast för oss alla i hela familjen på det viset tycker jag. Framförallt eftersom jag återgått till gamla vanor, ligga och läsa halva nätterna. Korkat jag vet men jag tycker om att läsa. Kan inte läsa på dagarna eftersom han inte sover några längre stunder, vaken länge på kvällarna så då återstår bara nätterna. Har inte varit ett problem eftersom han som sagt sovit hela nätterna, blev lite problematiskt nu denna veckan dock;) Har känt mig lite hålögd på dagarna, men ska absolut inte klaga, det är självförvållat.

Usch idag är ingen vidare dag, känner tyngden på axlarna när alla måsten hopar sig och samlas på hög framför fötterna på mig. Känns lika grått och trist som vädret utanför fönstret...
Försökte under frukosten att byta ut alla måste mot vill men det kändes inte bättre för det, krävs kanske lite mer engagemang än så för att lyckas lura sig själv.

Måste ta hand om trädgården inför vintern, räfsa upp alla löv och ställa undan trädgårdsmöblerna. Men det envisas med att regna hela dagarna och räfsa redan blöta löv när det dessutom regnar känns inte speciellt inspirerande alls...

Måste ta tag i vårt hem och börja städa ordentligt i alla skrymslen och vrår. Det är inte Angelica-nivå på vårt hem just nu, dammråttor i hörnen och allmänt tråkigt. Dessutom så ska det ju börjas julpynta nästa vecka och då vill jag att det ska vara ordentligt fint. 
Stryka gradiner, dammsugas, torka golv, dammtorkas och fixas i största allmänhet. Pust, blir trött bara jag tänker på det..

Måste byta däck på lilla bilen, det är förvisso Tomas som ordnar det men det är ändå något som måste göras, därför bidrar det till min ångesthög.

Måste planera och fixa inför Williams fest på söndag nästa vecka. Mat och tårta är redan bestämt men det är lång väg kvar innan vi är i hamn där. Det ska handlas, lagas och dessutom fixa iordning lokalen.
Vet inte riktigt hur mycket jag ska fixa i lokalen inför att alla gästerna kommer, tänker i första hand på pynt och så. Får nog klura lite på det...
Om det blir något pynt överhuvudtaget...?

Måste fixa det sista till julklapparna, eftersom det är en del som ska beställas så måste det snart göras om vi ska hinna få det innan jul. Inget komplicerat men det måste fortfarande göras. 

Listan kan göras ännu längre med saker som jag måste göra för att jag vill men som just nu är lågprioriterade. 
Vet inte riktigt hur och när jag ska hinna/orka med allting, inte blir det bättre av att jag bara sitter här just nu framför datorn. William sover sin frukost-powernap så jag borde passa på att hinna med lite nu men nej, så smart är jag inte!!
 Får nog hålla ett ordentligt förmaningstal för mig själv, styra in mig på ett bättre spår och tar ansvar över allamåsten. 

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)