Image Map

29 juni 2010

Vill kunna boka tid...


Det blev inget fyrverkeri för oss igår, Tomas spelade mycket riktigt så jag la mig tillrätta i soffan istället. Nöjd med det oxå.

Precis suttit och läst en förlossningsberättelse, hur lilla Alve kom till världen=)
Vet inte om jag blir mer eller mindre nervös av att det. Det låter helt fantastiskt och jag är övertygad om att vi kommer att fixa detta både Tomas och jag, frågan är väl vilket skick man kommer att vara i efteråt. 
Känner just nu att jag gärna hade velat ha ett bokat och klart datum på när Liten tänker komma, jag vill veta!! Tycker att den här ovissheten just nu är oehört påfrestande. Kan inte sova, magen sträcker och spänner, det är varmt, har ingen energi alls till att göra någonting över huvudtaget men jag VILL göra hur mycket som helst. Den ekvationen går inte ihop hur jag än räknar på den, inte ens om jag räknar fel.... 

Mycket är nog sömnen som är jobbig just nu, inte sovit ordentligt på 2 veckor. Slumrar 20-30 minuter och är vaken det dubbla, så håller det på hela nätterna igenom. Framåt 8-tiden på morgonen somnar jag för att sedan vakna vid tolvtiden och kan inte somna om. Inte går det att sova på dagarna heller, på tok för varmt. 
Så det där med att vila upp sig inför förlossningen och Litens första tid; GLÖM DET! För jag kan ju inte i min vildaste fantasi tänka mig att det kommer att vända nu den sista tiden (hur länge det nu är) som är kvar.

Men vi säger jätte GRATTIS till familjen Weber och deras lille Alve!!!

/Lela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)