Image Map

23 juni 2010

Foppatofflor, jordgubbar och smällkarameller


Idag var det besök hos MVC med ny barnmorska, var lite nervöst innan men gick bra. 
Hon var mycket trevlig och pratglad. Lite väl hurtig för min smak men absolut godkänd. Allting såg bra ut, Liten växer precis som den ska o lite till igen. Den stannade ju till under vecka 34 men är nu på spåret igen. Är så skönt att få dessa besked när man är där. Sen är det alltid härligt att höra när barnmorskorna berömmer en för sin gravidmage=) Inser ju att de troligen säger så till de flesta gravida kvinnor som besöker dem men det väljer jag att inte bry mig om, suger i mig som en svamp=)
Då Liten nu kommit igen på sin kurva så är det nu helt OK att röra sig i lite större utsträckning vilket innebär att det blir lövmarknad för min del imorn!! Lugnt och fint i behaglig takt tänker jag plöja mig igenom knalle efter knalle, utan lövmarknaden blir det ju inte sommar och så kan vi ju inte ha det=)

Efter MVC idag åkte Tomas och jag en sväng in till stan, shoppade lite kläder till oss själva. köpte 4 stycken extra långa brottarlinnen, de funkar utmärkt som gravidlinnen med fördelen av att de kan användas även efteråt. Massa härliga sommriga färger, kommer att se ut som en liten tjock smällkaramell. 
Tomas hittade ny shorts och lite färgglada t-shirts. 
Tog en sväng upp på torget innan hemfärd, köpte jordgubbar (bra enligt barnmorskan så det kan man äta mycket av utan att få dåligt samvete) och 2 rabarber. Skriver man så? 2 rababer? Eller heter det rabarberstjälkar? Inte vet jag men Tomas gjorde paj av det iaf;)

Suttit ute på altanen idag och spelat alfapet i värmen. Vi var helt plötsligt 3 på mitt lag men det hjälpte inte, förlorade iaf. De är inte mycket till hjälp Liten i magen och Brummelkatten. Allt tänkande får man sköta själv...hmmpf!!

   
Funderar på att sätta mig och äta upp resten av jordgubbarna nu och njuta av att temperaturen inomhus börjar understiga 20 grader och det börjar bli drägligt att vara inne med kläder på sig. 

Fråga: Är det OK att åka in till stan med foppatofflor?

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)