Image Map

20 sep. 2010

Karlskrona - Stockholm - Karlskrona



I torsdags packade vi in familjen i bilen och styrde mot Stockholm. Lite lätt nervösa för hur killen skulle ta en så lång bilresa...
Vår nervositet visade sig var helt och hållet onödig=) Han sov mer eller mindre hela vägen. Och när han var vaken var han glad och snäll, inget skrik alls! Vår duktiga lilla kille=)
Tror nog att det var föräldrarna som led mest under resans gång.

Väl uppe i Stockholm så var det full rulle hela helgen. Besökte Tomas bror med familj, 4 vuxna och 5 barn varav 2 nyfödda, kan inte bli annat än fullt ös;)
En hel del shopping hann vi med under helgen, med fokus på William.
Kvällarna gick i spelandets tecken, poker och TV-spel. Behöver jag förtydliga att dagarna var mer mina och kvällarna mer Tomas?;) Hihi

På stan hamnade jag mitt inne i ytterligare en Pandurobutik, vet inte hur det gick till...de måste haft stora magneter eller nåt som drog in en. För jag minns inte att jag medvetet styrde stegen ditåt.
Fullsortimentsbutik var detta, med andra ord fullkomligt livsfarligt!!! 
Helt plötsligt stod jag med hela händerna fulla av saker till scrapbooking. Och som av en slump så matchar allt till att kunna göra William-sidor.
Återfick dock medvetandet när jag stod i kassan och skulle betala, usch detta är en dyr hobby!!

Massa fina och roliga plocksaker

William är ju påtvingad ett väldigt stort intresse för giraffer. Tavlor, leksaker, snutte, väggmålning m.m. Allt som är giraffer på övervägs noga. Håller tummarna för att han självmant kommer tycka om dessa långhalsade djur när han blir lite större. 
Vi hittade den ultimata  giraffen på ett besök på Toys ´R Us på söndagen.
En 2 meter (!) stor verklighetstrogen giraff, hur jäkla cool som helst! 
På rea var den oxå, prissänkt från 5000 kr till 1500 kr. Ett klipp med andra ord;)! Detta fynd resulterade i ett familjeråd mitt inne i butiken.
Efter lite diskussion kom vi fram till att den:
  • inte gick in i bilen utan att vi skulle få lämna all annan packning på parkeringen i Stockholm.
  • inte skulle gå in i Williams rum utan att vi plockade ut alla hans möbler.
Insåg att det kanske inte var en sån strålande idé trots allt så vi nöjde oss med en i lite mindre storlek och mindre verklighetstrogen giraff istället.

Giraffen Gefory
  
Svårt att köpa leksaker till 7 veckor gamla bebisar, får inte mycket respons när man frågar vad de vill ha... Efter att ha snurrat runt bland babyhyllorna i denna massivt stora leksaksbutik så fastnade vi för en tvättbjörn med blå nos.  

   
Verkade vara ett bra inköp. Han ler så fort han får se den så idag hängde jag upp den i hans babygym så han kan ligga där och titta på den. Smart drag tydligen för han har legat och hållit en lång monolog med herr tvättbjörn hela förmiddagen nu. Är en pratglad liten kille vi har, precis som sina föräldrar=)

Passade på att åka till Babyland på söndagen innan vi styrde kosan hemåt. 900 2m bebissaker, blir knappt köpsjuk alls! Fanns alldeles för mycket söta/fina/bra-att-saker så vi gjorde det motsatta, dvs köpte nästan ingenting istället. Men en väldigt söt pyjamas kunde jag inte låta bli...

pyjamas i form av sovpåse
  
Tuffa retronappar
   

Även Tomas fick lite shoppat, PS3 Move. Verkade ganska kul när jag tittade på de andra som spelat under helgen. Är samma princip som Wii med rörelsekänsliga kontroller men med bättre följsamhet och snyggare grafik i spelen. Se när jag får möjlighet att testa det här hemma sen.

Vägen hem gick precis lika bra som vägen upp, William är vår hjälte helt enkelt. Glad, nöjd och sovande med endast en matpaus i 50 mil, ganska imponerande tycker jag. 
Nästa helg blir det ut och flänga igen men då bara 30 mil åt gången, pice of a cake för vår lilla kille då ju=)

Idag var det babyrytmik igen på Mariagården vilket jag fullständigt glömt bort!! Kom på detta vid 9.20 och det börjar 10. Var bara att inse att vi inte skulle hinna, William i pyjamas och jag i morgonrock... Nej det var inte ens värt ett försök. Tur att han inte är äldre och kan bli arg på mig för att vi missade något jag lovat att vi ska göra;) Men nästa måndag, då jäklar ska vi vakna i tid!!

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)