Image Map

19 dec. 2008

julgodig, mys och pys


Vet inte riktigt vad som hänt men jag hinner sällan uppdatera här längre... är så trött om kvällarna så jag gör det som måste göras och sen blir det inte mycket mer än så.

Med bara ett par dagar kvar till julafton så känns det ganska lugnt och avslappnat ändå måste jag säga. Inte handlat någon julmat än trots att vi ska fira jul här hemma. ingen julgran och alla julklappar är inte heller färdiga men det får vi lösa nu i helgen. Lediga bägge två, eller nja, Tomas har beredskap men behöver inte vara på jobbet så länge de inte ringer om nåt fel. han har beredskap över hela jul, lite trist men det är bara på att hålla tummarna för att det inte blir några felanmälningar.

Ska ju fira jul med släkten hemma hos oss iår. Aldrig haft jul innan men det ska bli ganska skönt faktiskt. Inte massa farande och flängande utan kunna vara hemma. Sen är vi inte så många i släkten så det blir nog lite lagom tror jag. 8 st är vi som ska fira ihop detta året.

Tidigare i veckan stod vi hemma en hel kväll och fixade julgodis. Inte för att vi tycker att det är så fasligt gott någon av oss utan mer för att det är mysigt och hjälper till att komma i stämning lite grann. Så det blev knäck, chokladtryffel, citrontryffel, fudge, chokladkola och mintkyssar. Hade hela altanen full med julgodis hela den natten för att allt skulle stelna tillräckligt mycket för att kunna läggas i burkar och förvaras. Men det var mysigt att stå tillsammmans och baka godis, vi hade roligt under tiden.

2 dagar till med jobb sen går jag på lite julledighet. Ledig nu i helgen sen jobbar jag mån-tisdag sen är jag helt ledig i 5 dagar. Ska bli så skönt att få sova ut ordentligt och bara ta det lite lugnt. Ledig en del kring nyår oxå innan det kör igång på riktigt igen sen. Se om jag kan lyckas ordna det så vi kan åka upp till Varberg över nyår, jobbar så dumt en dag mitt i alltihop. Känns lite surt, har försökt byta utan framgång.... Se om jag med så pass kort varsel kan få en obetald semesterdag.

Nu har Tomas somnat här i soffan bredvid mig, han och katten ligger hopkrupna. Ska inte säga något, somnade på soffan efter vi kom hem idag och sov nästan 3 timmar. Snacka om att vara trött!! Se om han vill gå o sova på riktigt eller om han ska ligga där och trängas.

/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)