Image Map

27 okt. 2008

Dag 1-Introduktion


Idag var första dagen på min nya arbetsplats Telenor. Det kändes bra, var inte alls så förvirrad när jag kom hem som jag trodde att jag skulle vara.

Vad har vi gjort idag egentligen? Tagit passerfoto, så nu mer är jag stolt(?!) innehavare av ett sånt roligt snöre med en stor plastbricka på;)
Läst igenom en massa sekretessavtal, så om ni trodde att det skulle komma massa samskiga notiser om märkliga eller på ett annat sätt utstickande kunder så trodde ni fel. För det blir det inte.

Har mest bara varit massa genomgång av de mest elemntära sakerna idag. Vart vi ska ringa om vi blir sjuka, var vi kommer att sitta, vad folk heter o s v. En del information har varit väldigt matnyttig medans annan information har varit helt meningslös i mina ögon sett. Men allt ska ju gås igenom och för visso var säkert denna information väsentlig.

Fick sitta med i 3 timmar och lyssna på samtal idag. Det var spännande, satan i gatan rent ut sagt var snabba de är i fingrarna på snabbkommandon! Helt galet, men det kommer väl till en annan det oxå så småningom. Men annars kändes det helt OK, inte alls så skrämmande som man skulle kunna tänka sig. Visst är det mycket att lära sig men jag ser defenitivt inte som en omöjlighet på något sätt. Längtar redan lite faktiskt på när jag kommer att få testa själv, pröva på det på riktigt.

Imorgon kommer det att vara mer utbildning, förhoppningsvis lite mer att lära och ta in än vad det varit idag. Men det verkar vara bra kollegor i det teamet jag kommer att hamna. Redan varit uppe och pratat lite med en del utav dem. Verkar vara en bra stämmning, blandad ålder och blandad kompetens.

På tal om blandad ålder så var det verkligen en brokig skara av nyanställda som började idag=) Tror den yngsta var strax under 20 och den äldsta i 50-års åldern. Minns inte riktigt vad de sa under presentationerna, det var så många;) Blandad kompott vilket känns kanon, finns mycket erfarenhet att hämta med den åldersspridningen i gruppen. Kan nog komma mycket väl till pass.

Nu är det soffan, brasan och TV:n som gäller en stund framöver. Coola ner lite grann och skapa energi inför morgondagen. Smälta lite intryck. Varit ute och gått en ganska bra promenad nu efter jobbet, var skönt att röra lite på sig efter att ha suttit stil en hel dag.

/Angelica 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)